دریافت سود ۲۲.۵ درصدی با یک میلیون تومان در افتتاح حساب
دریافت سود ۲۲.۵ درصدی با یک میلیون تومان در افتتاح حساب
اقتصادوتجارت : حداکثر سود ۲۳ درصد بانکی در ایران توسط ۲۳ بانک و موسسه اعتباری، به سپرده‌‌گذاران پرداخت می‌شود، اما حداقل موجودی سپرده‌ها در این بانک‌ها متفاوت است. در حالی که از میان ۲۳ بانک مطرح شده بسیاری حداقل ۲۰۰ میلیون تا ۵۰۰ میلیون تومان را برای سپرده‌گذاری و دریافت سود به مشتریان اعلام می‌کنند، بانک صادرات با حداقل مبلغ یعنی یک میلیون تومان، این امکان را برای افتتاح‌کنندگان حساب سپرده فراهم می‌کند تا مسیر دریافت این سود را آغاز کنند.

به گزارش شبکه خبری اقتصادوتجارت ، وضعیت نقدینگی در ایران تحت تأثیر عوامل مختلفی قرار می گیرد. این عوامل شامل نرخ سود قرضی تعیین شده توسط بانک مرکزی، شرایط اقتصادی، عرضه و تقاضا برای وام ها و سپرده ها، نرخ تورم و سیاست های مالیاتی می شود. همچنین، بانک ها می توانند بر اساس رقابت در بازار، سیاست های خاص خود را در تعیین نرخ اعمال کنند.

معمولاً در ایران، سود بانکی برای سپرده ها بیشتر از نرخ تورم است تا به مشتریان تحریک بدهد تا پول خود را در بانک قرار دهند. همچنین، برای وام ها نیز نرخ معمولاً بالاتر از سود سپرده ها است تا بانک ها درآمد قابل قبولی را بدست آورند. سود سپرده‌های بانکی معمولاً به صورت سالانه یا ماهانه محاسبه می شود و می‌تواند بر اساس نوع حساب (مانند حساب جاری، سپرده مشترک، سپرده طولانی مدت و غیره) و میزان سرمایه نقدی در حساب تغییر کند.

گاهی بانک‌ها با استفاده از ترکیب طرح‌هایی خاص، با هدف جذب مشتری و سرمایه بیشتر، نرخ سودها را افزایش می‌دهند. برخی از بانک ها اکنون تحت عنوان صندوق سرمایه گذرای سود ۲۴ درصد پرداخت می کنند برخی دیگر نیز حتی سود ۲۷ و یا ۲۸ درصدی تحت شرایط خاص و با روش های بانکی پرداخت می کنند.

در حال حاضر اغلب بانک‌ها حساب سپرده یک‌ساله دارند و تفاوت چندانی در جزئیات و آیتم‌های این سپرده‌ها نیست و امکان واریز وجه هم وجود ندارد. ۲۳ بانک و موسسه اعتباری دیگر، حداکثر سود بانکی ۲۳ درصدی را به سپرده‌‌گذاران خود پرداخت می‌کنند. اما حداقل موجودی سپرده‌ها در این بانک‌ها متفاوت است. این میزان در برخی بانک‌ها و موسسات اعتباری از ۱۰۰ میلیون تا معادل ۵۰۰ میلیون تومان است.

در همین حال بعضی دیگر از بانک‌های ایران مانند بانک صادرات هستند که تنها با یک میلیون تومان برای مشتریان خود که هدفشان کسب سود و درآمد از سرمایه است، اقدام به افتتاح حساب سپرده‌گذاری می‌کند. سود بانک صادرات با توجه به نوع سرمایه گذاری کوتاه مدت یا بلند مدت متفاوت بوده و از ۵ درصد تا ۲۲٫۵ درصد می باشد. سود سالانه معمولا محبوبیت بیشتری دارد اما کسانی که سرمایه خوبی ندارند می توانند از سود ماهانه بانک صادرات بهره مند شوند.

حساب سپرده بلندمدت بانک صادرات ایران ۲۰ تا ۲۲ درصد سود را شامل می‌شود که بعد از ۳ ماه بدون نرخ شکست و قابل برداشت می‌باشد. این بانک برای حساب های عادی ۲ ساله، سود ۲۱٫۵ درصد و برای حساب های عادی ۳ ساله، سود ۲۲٫۵ درصد را پرداخت می‌کند. حداقل موجودی موردنیاز برای افتتاح حساب سپرده در بانک صادرات ایران مبلغ یک میلیون تومان و حداقل مانده برای دریافت سقف سود ۲۰ میلیون تومان است.

مشتریان بانک صادرات ایران می‌توانند با حداقل موجودی این حساب را به صورت غیرحضوری به انجام برسانند و از سود حاصل‌شده بهره‌مند گردند. به همین‌منظور این مشتریان می توانند به سایت پیشخوان شمس بانک صادرات به آدرس اینترنتی shams.bsi.ir مراجعه کرده و برای مراحل افتتاح حساب آنلاین بانک صادرات اقدام نمایند.