تسهیلگری و رفع موانع اداری در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ضروریست
تسهیلگری و رفع موانع اداری در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ضروریست
اقتصادوتجارت : در دیدار دبیر شورایعالی مناطق آزاد با رئیس سازمان ملی استاندارد ایران، مقرر شد فرآیند‌های مربوط به ارزیابی‌های استاندارد به نحوی اجرا شود که برای صادرکنندگان، تولیدکنندگان و تجار با سهولت بیشتر انجام و به کاهش هزینه بیانجامد.

رییس سازمان ملی استانداردایران و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی بر نقش و عملکرد مناطق آزاد در توسعه و پیشرفت اقتصادی کشور اتفاق نظر داشتند.

دکتر مهدی اسلام پناه، رئیس سازمان ملی استاندارد ایران در این دیدار، گفت: مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در پیشرفت اقتصادی کشور تاثیر گذار هستند و باید حداکثر تسهیلگری در امور اداری مربوط به بخش‌های اقتصاد و کسب و کار در این مناطق صورت گیرد.

در این دیدار ضمن اشاره به تفاهم نامه‌ای که اخیرا بین سازمان ملی استاندارد ایران و دبیرخانه شورایعالی امضا شد، و طرفین بر این باورند که این تفاهم نامه تسهیل‌گر شرایط صدور گواهی‌های مربوط به استاندارد برای واردات، تولید و صادرات در این مناطق است.

همچنین طرفین توافق کردند به منظور بهبود عملکرد حوزه استاندارد مناطق آزاد، ابلاغیه‌هایی را جهت تسهیل امر استاندارد صادر نمایند.

در این نشست مقرر شد فرآیند‌های مربوط به ارزیابی‌های استاندارد به نحوی اجرا شود که صادرکنندگان، تولیدکنندگان و تجار با سهولت بیشتر و کاهش هزینه بیانجامد.

حجت الله عبدالملکی مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: در دوره جدید سازمان ملی استاندارد ایران، همکاری این سازمان با مناطق آزاد و ویژه اقتصادی بهبود یافته و موانعی که در گذشته وجود داشته برطرف شده است.