تداوم عملکرد درخشان شازند در درآمدزایی و رشد تولید
تداوم عملکرد درخشان شازند در درآمدزایی و رشد تولید
اقتصادوتجارت : گزارش‌های عملکرد شرکت‌های پتروشیمی نشان می‌دهد، پتروشیمی شازند که در پایان اسفندماه سال گذشته بیشترین میزان درآمدزایی در مدت زمان یک سال مالی را با ۲۹ هزار و ۸۵۵ میلیارد تومان در اختیار داشته است در سال ۱۴۰۳ و در کارنامه عملکردی فروردین ماه نیز دومین شرکتی بود که توانست در بخش درآمدزایی موفق ظاهر شود.

به گزارش خبرنگار شبکه خبری اقتصادوتجارت ، شرکت پتروشیمی شازند اراک که در پایان سال گذشته توانست در میان چهار شرکت پتروشیمی آبادان، شازند، امیرکبیر و تندگویان بیشترین میزان درآمدزایی در مدت زمان یک سال مالی را با ۲۹ هزار و ۸۵۵ میلیارد تومان در اختیار بگیرد و رشد ۲۸ درصدی در درآمد تجمیعی را در پایان اسفندماه ۱۴۰۲ نسبت به دوره مشابه قبل از آن به ثبت برساند، در فروردین‌ماه ۱۴۰۳ توانست تداوم افزایش درآمد ماهانه خود را با رشدی بیشتر از ۷۲ درصدی از هزار و ۴۸۴ میلیارد تومان در فروردین ۱۴۰۲ به دو هزار و ۵۶۱ میلیارد تومان در فروردین ۱۴۰۳ افزایش دهد.

مقایسه مجموع درآمد پتروشیمی‌های بورسی در فروردین امسال با فروردین سال گذشته خبر از افزایش بیش از ۳۰ درصدی این رقم می‌دهد‌. شرکت‌های پتروشیمی شازند و نوری در رأس این هرم درآمدزایی در حوزه پتروشیمی ایران قرار دارند. براین اساس، کارنامه فعالیتی پتروشیمی شازند در دو حوزه کسب درآمد و تناژ تولید نشان از تداوم و حتی جهش تولید در سال ۱۴۰۳ دارد.

از جمله دلایل موفقیت پتروشیمی شازند را می‌توان به فروش محصولات شاراک در بازارهای داخل و خارج از کشور مرتبط دانست که توانسته است نقشی اساسی را در افزایش درآمد حاصل از فروش در میان چهارده شرکت موفق پتروشیمی نسبت به فروردین ۱۴۰۲ ایفا نماید.

کسب درآمدهای بالا و استراتژی‌های موفق شرکت پتروشیمی شازند نشان می‌دهد که این شرکت به خوبی در راه پیشرفت و توسعه قرار دارد و همواره برای دستیابی به اهداف خود در راستای صنعت سبز‌بودن تلاش می‌کند. درآمدهایی که در گزارش کارنامه فعالیت این شرکت از ابتدای سال جاری تاکنون نیز به خوبی مشاهده می‌شود.

حتی در زمینه رشد تولید نیز شاراک نشان داد که جهش تولید را با افزایشی برتر در تناژ تولیدی نسبت به پایان اسفند سال گذشته و قبل از شروع سال جدید به انجام رسانیده است.

براین اساس، شرکت پتروشیمی شازند علاوه بر افزایش درآمد در فروردین ماه امسال موفق شد تا افزایش قابل قبولی در تناژ تولید خود به ثبت برساند به طوری که تناژ تولید شاراک از ۱۶۰ هزار و ۵۲۰ تن در فروردین ۱۴۰۲ با رشد ۳۸ درصدی به ۲۲۱ هزار و ۴۱۶ تن در فروردین ۱۴۰۳ رسیده است که نشان از رشد بیش از ۴۸ درصدی این رقم نسبت به اسفند سال گذشته دارد.

پتروشیمی شازند که به عنوان نگین سبز صنعت کشور مطرح است، در طول سال‌های اخیر مسیر خودکفایی را دنبال می‌کند با دستاوردهای بسیار مطلوبی که برای اولین بار در حوزه‌های تولید، فروش و بومی‌سازی تجهیزات در تاریخ کشور به دست آورد به عنوان الگویی مطلوب نشان داد که می‌توان از تهدیدها و تحریم‌ها به خودکفایی رسید. این شرکت همواره تلاش می‌کند تا در مسیر خروج از خام‌فروشی با افزایش تولید این مهم را در صورت وجود حمایت‌های جدی از صنعت پتروشیمی به انجام برساند.

شاراک برخلاف ادعاهای برجسته و شایعات مطرح شده تلاش خود را در طول سال‌های فعالیت و خصوصا در دو سال اخیر در زمینه کاهش آلاینده‌ها، سبز بودن و بخش‌های محیط زیست به کار گرفت و عملکردی مطلوب را همچون در اجرای پروژه کهاب به ثبت برساند.

ذکر این نکته ضروری است که پتروشیمی شازند در سال‌های گذشته قطعات زیادی را بومی‌سازی کرد که در این راستا در حوزه بومی‌سازی تجهیزات در این مجتمع برای اولین‌بار در کشور انجام شد و سبب گردید ایران در حال حاضر جزو پنج کشور دارنده دانش فنی تجهیزات موردنیاز پتروشیمی باشد.

پتروشیمی شازند، در بحث ساخت داخل به جهان توانمندی‌های خود را به اثبات رسانید. این فعالیت‌ها و دستاوردهای خودکفایی در شرایط سخت تحریم‌های ظالمانه به گونه‌ای رقم می‌خورد که شازند با درخواست‌های متعدد برای حضور در نمایشگاه‌ها و تبادل اطلاعات از طرف بسیاری از پتروشیمی‌ها در خصوص تجهیزات داخلی‌سازی مواجه شده است.