انتقال شرکت یاران توسعه به پاکسان و دستاوردهای مدیریت هوشمندانه
انتقال شرکت یاران توسعه به پاکسان و دستاوردهای مدیریت هوشمندانه
اقتصادوتجارت : با انتقال شرکت یاران توسعه به شرکت پاکسان پس از گذشت ۴ ماه شاهد تحولات بنیادین در این مجموعه هستیم.

به گزارش از روابط عمومی شرکت پاکسان، با اتخاذ راهبرد و تصمیم مدیران ارشد هلدینگ توسعه صنایع بهشهر مبنی بر بازگشت شرکت یاران توسعه به شرکت پاکسان برنامه های اصلاحی به منظور بهبود و ارتقای فرایندهای تولید با بروزرسانی و اورهال ماشین آلات و تجهیزات این مجموعه در دستور کار قرار گرفت.

پس از بررسی های فنی به عمل آمده و شناخت مسائل و نارسایی های موجود در مجموعه از جمله، توقف برخی خطوط، عدم بهره برداری از ظرفیت کامل تولید و همچنین موانع هم افزایی و همکاری با شرکت های گروه با تاکید شهریار محمدی راد مدیرعامل شرکت پاکسان اقدامات مطلوبی در این خصوص صورت پذیرفت.

استفاده از ۶۵۰ تن مقوای راکد و صرفه جویی ۲۵ میلیارد تومانی؛

در طی ۲ سال گذشته دو یونیت از چهار یونیت ماشین چاپ رولند ۸۰۰ از مدارتولید خارج گردیده بود محدویت های چاپ دراستفاده از مقواهای سایز بزرگ ۸۰۰*۱۲۰۰ یکی از چالش های مهم در تولید جعبه های پودر به شمار می رفت که با اصلاحات صورت پذیرفته بر روی پلیت طرح ها و عملیات فنی بر روی یونیت های مورد اشاره ۶۵۰ تن مقوای سایز بزرگ پودری راکد در انبار به چرخه ی تولید باز گشت.

عملیاتی شدن قرارداد فروش بیش از یک میلیارد تومانی با شرکت مروارید هامون؛

همکاری با شرکت مروارید هامون و فروش جعبه های پودر برند ” توکا و ارزش ” با حجم قرار داد ۱۱٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال بودکه این همکاری پس ازگذشت ۶ سال به صورت عملیاتی محقق گردید.

اصلاح فنی ماشین برش و تولید جعبه طلاکوب/ کاهش بهای تمام شده محصولات سپید؛

امکان سنجی و فراهم آوردن مقدمات فنی تجهیز ماشین برش بابست جهت تولید جعبه های طلا کوب سپید پرایم واش در داخل این مجموعه که این امر سبب کاهش قیمت بهاء تمام شده و جلو گیری از برون سپاری و مدیریت زمانبندی زنجیره تولیدخواهد بود.

با توجه به خط مشی های جداگانه ی دو شرکت در اهداف بودجه ای مشکلات نا هماهنگی و برنامه ریزی و فرآیند تولید به عنوان یکی از چالش های همیشگی موجب عدم بهره وری مورد انتظاردراهداف هلدینگ های بالادستی بوده است که با تمرکز تصمیم گیری و برنامه ریزی شاهد اتفاقات مثبتی در این حوزه خواهد بود.

استفاده کامل از ظرفیت ماشین های چاپ؛

با توجه به عدم استفاده از ظرفیت کامل رنگ ماشین های چاپ رولند ۷۰۰در سنوات گذشته خوشبختانه پس از گذشت ۵/۱ سال با تأمین قطعات یدکی رنگ پنجم از جمله سنسور های نورد، و برد های یونیت سوم و نورد آنیلوکس عملیات چاپ و تأمین جعبه های سیو و جعبه های صادراتی با کیفیت بسیار مطلوب تر ازگذشته و بایک نوبت چاپ در زنجیره تأمین چاپ و بسته بندی شرکت پاکسان قرار گرفت.

توسعه خطوط، اورهال و بازسازی ماشین آلات دچار وقفه؛

در این راستا و در کوتاه ترین زمان ممکن اورهال کامل و بازسازی بخش آپارات ماشین چاپ رولند ۸۰۰ به عنوان یکی از مهمترین بخش های این ماشین چاپ در بهمن ماه سال ۱۴۰۲ در دستور کار قرار گرفته و از توقف های طولانی در این بخش جلو گیری بعمل آمد.

بازسازی و نوسازی ماشین های چسب؛

در ادامه اقدامات فوق اورهال ماشین های چسب با بست شماره ۱ و ۲ و بروز رسانی کامل سیستم انتقال جعبه پس از ۵ سال صورت پذیرفت که این امر با کاهش ضایعات و جلو گیری از پوسته شدن شدید جعبه های پودر همراه بود.

ساماندهی نیروی انسانی و تناسب در نیروهای صف و ستاد؛

با توجه به تعداد نفرات بالای ستادی دراین مجموعه کاهش نیرو های ستادی و انتقال بخشی از این نیروها به واحد تولید و بهره گیری از آنان در بخش های تولید در کوتاه مدت صورت پذیرفته و حداکثرپیش بینی بهره وری از نیرو های این شرکت مورد اقدام قرار گرفت و کاهش تعداد نیرو ها از۷۳ به ۶۵ نفر صورت پذیرفت.

رفع تبعیض در استفاده از خدمات رفاهی و کارگری؛

یکی از موارد بسیار مهم و حائز اهمیت برطرف شدن تبعیض استفاده از امکانات رفاهی و خدمات کارگری به عنوان یکی از بزرگترین معظلات سالیان گذشته در سطوح پرسنلی بوده است که با تدبیر مدیریت محترم شرکت پاکسان کلیه امکانات رفاهی و خدماتی شامل این مجموعه گردیده و کلیه مشکلات و حواشی در این خصوص برطرف گردید.