اعمال معافیت‌های مالیاتی به نام صنایع بزرگ و مناطق محروم موضوعیتی ندارد
اعمال معافیت‌های مالیاتی به نام صنایع بزرگ و مناطق محروم موضوعیتی ندارد
اقتصادوتجارت : دکتر عسکری با تأکید بر لزوم حرکت سازمان به سمت داده محوری اظهار داشت: می‌بایست امر تقویت مراکز داده با جدیت تداوم داشته باشد.

به گزارش رسانه مالیاتی ایران، دکتر علی عسکری، رئیس‌کل اسبق سازمان امور مالیاتی کشور در جلسه هم‌اندیشی روسا و مدیران ادوار سازمان‌ امور مالیاتی کشور گفت: اعمال معافیت‌های مالیاتی به نام صنایع بزرگ و مناطق محروم موضوعیتی ندارد و لازم است برخی صنایع مانند سیمان، معادن و پتروشیمی از شمول معافیت‌های مالیاتی خارج شوند چراکه ذات این قبیل صنایع طلب می‌نماید تا در خارج از شهرها و بعضاً در مناطق محروم فعالیت نمایند.

عسکری با اشاره به تدوین لایحه بودجه ۱۴۰۳ بیان داشت: یکی از اصلاحاتی که در لایحه بودجه این دوره باید انجام شود موضوع ساماندهی و هدفمند کردن معافیت‌های مالیاتی است که لازم است با اتخاذ تدابیر لازم از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی پیگیری شود.

رئیس‌کل اسبق سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه سیاست‌های مالیاتی سیاست‌های تکاملی محسوب می‌شوند، تصریح کرد: در اجرای سیاست‌های مالیاتی باید ضمن رعایت اصل مدارا، این سیاست‌ها را با استحکام جلو ببریم تا فضای تکاملی در اجرای آنها نهادینه شود و تمکین مؤدیان به نحو احسن صورت پذیرد. در غیر این صورت چنانچه این مسیر تکاملی دچار خدشه شود فشار مضاعفی به سازمان و نیروهای آن وارد می‌آید.