استاد عاشیق ده ده ش گوزلی کیست؟
استاد عاشیق ده ده ش گوزلی کیست؟
اقتصادوتجارت : استاد عاشیق ده ده ش گوزلی در سال ۱۳۳۶ در روستای صفرلوی منطقه خداآفرین آذربایجان شرقی چشم به جهان گشودند.

استاد عاشیق ده ده ش گوزلی در بین عاشیق¬های دهه ۵۰ و ۶۰ که اوج روایتهای فولکلور (داستانهای عاشیق¬ها بود زبان زد اساتید و مردم فرهنگ دوست و با تمدن ترک زبانهای ایران بودند. استاد بیش از ۵۷ داستان در سینه خود داشت و اکثر شاگردان استاد امروزه از عاشیق های معروف داستان سرا شناخته میشوند.
استاد پیشکسوت ما عاشیق ده ده ش از شاگردان عاشیق خیراله، عاشیق عیسی سارابی، و مدتی هم از مکتب مرحوم استاد عاشیق حسین ناموری کسب فیض کردند. تمام فرزندان استاد در حفظ و گسترش ادبیات و موسیقی فاخر عاشیق فعال میباشند و یکی از فرزندان استاد بنام استان حسن گوزلی از نوازندگان حرفه ی بالابان در ایران میباشند. استا ده ده ش ۸ جلد کتاب شعر و داستان دارند که متاسفانه شرایط چاپ آنها هنوز فراهم نشده ، استاد از سال ۱۳۵۰ ساکن تهران هستند و در منزل شخصی خود هر روز در حال تدریس داستانهای به شاگردان خود هستند که هر آنچی آموختند و در سینه دارند به شاگردان خود انتقال میدهند
استاد در سال ۱۳۹۸ از طرف خانه عاشیق¬های ایران در روایت داستان (دیرسه¬خان اوغلو بوغاج) که توست ۲۷ عاشیق در تهران اجرا و روایت میشد تجلیل شدند.
استاد عاشیق ده ده ش گوزلی از اعضای اصلی خانه عاشیق های ایران میباشند و در ۲۷ شهریور سال ۱۴۰۱ روز بزرگداشت شهریار از طرف فرهنگستان علوم و خانه عاشیقلار ایران به عنوان پیشکسوت و عاشیق نمونه برگزیده شدند.