با چالش فضاهای بلااستفاده شهری روبه‌رو هستیم/ کار سه‌شیفته برای تکمیل فاز نخست سیمان ری
با چالش فضاهای بلااستفاده شهری روبه‌رو هستیم/ کار سه‌شیفته برای تکمیل فاز نخست سیمان ری
اقتصادوتجارت : معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با بیان اینکه در فضاهای قدیمی شهر تهران که دارای هویت تاریخی و ایرانی-اسلامی است، با چالشی تحت عنوان فضاهای بلا استفاده شهری روبه‌رو هستیم، گفت: بهترین راهکار تبدیل این فضاهای بلااستفاده استفاده از صنایع نوین و دانش بنیان است.

حمیدرضا صارمی در آیین بهره برداری از ۸ پروژه شهری و رونمایی از سامانه “من شهردارم” گفت: با پیگیری های اعضای شورای شهر این سومین بار است که شهردار تهران در راستای عدالت فضایی و کاهش فاصله شمال و جنوب تهران به ری می آید.

وی افزود: کارخانه ری یکی از قدیمی ترین کارخانه های شهر تهران است که تا سال ۶۲ نیز فعالیت می کرده است. با توجه به رویکرد جهانی، تغییر فضای صنایع ناکارآمد و تبدیل این کارخانه ها با فضای شهری از برنامه های موردنظر است.

معاون شهرسازی و معماری تهران با اشاره به اینکه شهرداری ۲۵ میلیارد تومان به صورت نقدی در این پروژه سرمایه گذاری کرده است، ادامه داد: در فضاهای قدیمی شهر تهران که دارای هویت تاریخی و ایرانی-اسلامی است، با چالشی تحت عنوان فضاهای بلا استفاده شهری روبه‌رو هستیم. به عنوان مثال ۷۵ درصد از منطقه ۱۶ بلااستفاده و تنها ۲۳ درصد کارا است‌. بهترین راهکار تبدیل این فضاهای بلااستفاده توسط صنایع نوین و دانش بنیان است.

صارمی یادآور شد: کارخانه سیمان ری می تواند یکی از نقاط عطف ری باشد و به عنوان نماد صنعت کشور در شهرری شناخته شود.

وی با بیان اینکه دولت، کارخانه سیمان ری را به عنوان میراث صنعتی ثبت کرده است و بعد نیز در اختیار شهرداری تهران قرارداده شده است، تاکید کرد: اراضی کارخانه ری ۱۱۱ هزار متر مربع است که از بهره برداری از موزه صنعت تا ایجاد مرکز فرهنگی و گردشگری و محل استقرار صنایع نوآور و دانش بنیان در آن دیده شده است و با افتتاح فاز نخست، رسما کار خود را از امروز شروع می کند.

معاون شهردار تهران در ادامه گفت: مجموعه کارخانه سیمان ری حدود ۳ هکتار عرصه و ۵۰ هزار متر مربع اعیان دارد و یک کار شبانه روزی و سه شیفته برای تکمیل فاز نخست آن انجام شده است.

وی افزود: این مجموعه نیازمند کمک فرمانداری ری است. اکنون شهرداری زمینه فعالیت نوین این مجموعه را آماده کرده و زمانی می تواند تاثیرگذار باشد که مجموعه مدیریت سیاسی ری به راه اندازی آن کمک کند.

صارمی در پایان ادامه داد: با توجه به تاکیدات شهردار تهران مبنی بر تبدیل سیمان ری به قطب صنایع نوآوری امیدواریم با متمرکز شدن شرکت های دانش بنیان، این مجموعه تاثیرات خود را بر شهرری بگذارد.