اهتزاز “پرچم افتخار” در متروی تهران به مناسبت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی
اهتزاز “پرچم افتخار” در متروی تهران به مناسبت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی
اقتصادوتجارت : سرپرست معاونت امور فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه گفت: ویژه برنامه‌های گرامیداشت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی هم‌زمان با فرارسیدن دهه فجر، در ایستگاه‌های منتخب متروی تهران برگزار می‌شود.
  • به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه؛ سید محمد نقیب افزود: به مناسبت فرارسیدن ایام مبارک دهه فجر، در ایستگاه‌های متروی تهران برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری و اجتماعی برگزار می‌شود. وی هدف از برگزاری این برنامه‌ها را گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب و افزایش آشنایی مسافران شهر زیرزمینی با ماهیت و فلسفه انقلاب اسلامی بیان کرد و افزود: امروز این ویژه برنامه‌ها به مناسبت ۱۲ بهمن و سالگرد ورود حضرت امام خمینی (ره) به میهن با به صدا درآمدن سوت قطارهای مترو آغاز شد. 
  • نقیب تصریح کرد: به منظور ایجاد فضای بصری متناسب با این ایام تمامی ایستگاه‌های متروی تهران با استفاده از طرح‌های متنوع فرهنگی مربوط به ایام دهه فجر انقلاب اسلامی فضاسازی شده و در همین رابطه طرح “پرچم افتخار” شامل پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران که مزین به نام شهدای والامقام انقلاب اسلامی در قالب کتیبه‌های فرهنگی است در ایستگاه‌ها و قطار‌های مترو نصب و در معرض نگاه مسافران مترو قرار می‌گیرد. 
  • وی افزود: کتیبه‌های گرافیکی با عنوان‌های “وقایع انقلابیه” و “خاطرات ماندگار” شامل تصاویر خاطره‌انگیز روزهای انقلاب نیز در ایستگاه‌های مترو نصب می‌شود. همچنین گذرگاه‌های فرهنگی مترو نیز تصاویر روزهای انقلاب را در قاب نمایشگاه عکس در ایستگاه‌های منتخب به نمایش می‌گذارند.
  • وی با بیان اینکه “انقلابی‌گری”، “جشنواره هنر مقاومت”، حقوق بشر آمریکایی”، خاطرات ماندگار” و “معترضین سیاست آمریکا” عنوان‌های نمایشگاه عکس در ایام دهه فجر انقلاب اسلامی است گفت: در این ایام نمایشگاه عکس ویژه‌ای نیز با عنوان “چهل منفور” با همکاری بنیاد روایت فتح در ایوان انتظار میدان حضرت ولی‌عصر (عج) به نمایش گذاشته می‌شود.
  • سرپرست معاونت امور فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه در ادامه به معرفی و توزیع بازی رایانه‌ای “فرمانده مقاومت نبرد آمرلی” اشاره کرد و گفت: باهدف معرفی تولیدات داخلی و به منظور بصیرت‌افزایی شهروندان، نسبت به ارائه نرم‌افزار این بازی رایانه‌ای در ایام دهه فجر انقلاب اسلامی نیز اقدام می‌شود. 
  • سید محمد نقیب خاطرنشان کرد: این نرم‌افزار از امروز ۱۲ تا ۲۱ بهمن‌ماه ۱۴۰۰ در ایستگاه‌های امام خمینی (ره)، صادقیه، پانزده خرداد، تجریش و دروازه دولت در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.
  • وی به اجرای برنامه سرود و هم‌خوانی در روز نخست برنامه‌های دهه فجر در مترو نیز اشاره کرد و گفت: امروز گروه‌های هنری هم‌خوانی و سرود با اجرای قطعات مرتبط با ایام‌الله دهه فجر در ایستگاه‌های امام خمینی (ره)، حرم مطهر امام خمینی (ره) و شاهد مسافران را به تماشای برنامه دعوت می‌کنند. 
  • وی همچنین از برپایی پایگاه مشاوره در ایستگاه تجریش خبر داد و گفت: با مشارکت و همکاری ناحیه جماران سپاه محمد رسول‌الله (ص) پایگاه مشاوره شامل مشاوره روان‌شناسی، پزشکی و حقوقی با حضور کارشناسان مربوطه از ساعت ۱۴ تا ۱۷ روز شنبه ۱۶ تا ۲۱ بهمن‌ماه به ارائه خدمات می‌پردازند.
  • سید محمد نقیب در پایان به فراخوان دعوت از گروه‌های فرهنگی و هنری جهت اجرای برنامه در ایستگاه‌های مترو اشاره و خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان به فعالیت‌های هنری مانند سرود، نمایش و کارگاه‌های هنری در ایستگاه‌های مترو جهت هماهنگی و دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن ۰۲۱۶۴۵۳۸۰۵۲ تماس حاصل نمایند.