فرصت تامین انرژی پایدار و رونق اقتصادی شمال شرق کشور فراهم می شود
فرصت تامین انرژی پایدار و رونق اقتصادی شمال شرق کشور فراهم می شود
اقتصادوتجارت : مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران به منظور تسریع در انجام و رفع موانع پیشرفت پروژه توسعه میدان گازی توس، از آن بازدید به عمل آورد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، مهندس مهدی حیدری در بازدید از میدان گازی توس ، با بیان اهمیت آن در تامین پایدار انرژی اظهار داشت: توسعه و بهره برداری از میدان توس در گام نخست که با تولید روزانه سه میلیون مترمکعب آغاز شده است ، باعث رونق اقتصادی منطقه و تامین انرژی پایدار در شمال و شرق کشور می شود.

وی در نشست مشترکی که با حضور پیمانکاران این پروژه در بخش حفاری و خطوط لوله صورت گرفت ، ضمن تقدیر از زحمات آنان خاطرنشان کرد: پروژه توس یکی از مهم ترین برنامه های شرکت ملی نفت ایران و نفت مناطق مرکزی ایران است که با هدف پایداری گاز در شمال شرق کشور در سال گذشته کلید خورد.

مهندس حیدری تصریح کرد: این پروژه در بخش حفاری و خطوط لوله به پیمانکاران داخلی واگذار شد تا با توسعه در میادین فاز اول و‌ دوم و‌ با حفاری چهار حلقه چاه جدید و هزینه ای بالغ بر ۱۲۰ میلیون دلار روزانه سه تا پنج میلیون مترمکعب گاز در توسعه کامل این پروژه استحصال شود.

بر اساس این گزارش، میدان گازی توس در ۱۰۰ کیلومتری شمال شرق مشهد مقدس و جنوب میادین خانگیران و گنبدلی واقع شده است.