۴پروژه مناسب سازی شده در منطقه۲ به بهره برداری رسید
۴پروژه مناسب سازی شده در منطقه۲ به بهره برداری رسید
اقتصاد و تجارت : شهردار منطقه2 با تاکید بر اهمیت مناسب‌سازی به عنوان یکی از معیار‌های عدالت اجتماعی گفت: طرح مناسب سازی در بخش های معبر شهری ، بوستان و ساختمان های منطقه تکمیل و برای استفاده افراد توان یاب آماده شد.

به گزارش اقتصاد و تجارت و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۲ ،مهدی صالحی در مراسم بهره برداری از پروژه های مناسب سازی شده که به مناسبت روز عصای سفید و با حضور مدیران شهری ، مدیر عامل انجمن نابینایان ایران و یکی از شهروندان روشندل منطقه برگزار شد، گفت: با توجه به رویکرد مدیریت شهری به مناسب سازی فضاهای شهری و تسهیل دردسترسی افراد کم توان ، طرح مناسب سازی معابر شهری، بوستان ها و ساختمان های منطقه در دستور کار قرار گرفته است.
وی با اشاره به بهره برداری از ۵۵۰متر مسیر مناسب سازی شده حدفاصل میدان توحید تا خیابان باقرخان ،گفت: در راستای مناسب سازی معابر برای افراد توان یاب و روشندل ، اتصال سواره رو به پیاده رو ،اجرای نوار بساوایی و همچنین ایجاد خط ویژه روشندلان با استفاده از سنگفرش انجام شد.
شهردار منطقه به تکمیل طرح مناسب سازی دو ساختمان اداری منطقه اشاره کرد و گفت: تهیه و نصب هندریل در راه پله ها، رمپ ها، کابین آسانسورها، اجرای نوارهای بساوایی، همسطح سازی نقاط دارای اختلاف سطح، سرویس های بهداشتی، ترمز پله و شبرنگ پله و… از جمله اقدامات اجرایی در این زمینه است.
وی با اشاره به نصب دستگاه های ویلچر بر در ساختمان های اداری افزود: به منظور تسهیل در دسترسی افراد کم توان ،در برخی از ساختمان ها که آسانسور وجود ندارد دستگاه های ویلچر دو منظوره شامل حمل دستگاه ویلچر و صندلی مخصوص حمل سالمند و کم توان تهیه و نصب شد.
شهردار منطقه ۲ طرح مناسب سازی بوستان نیما را از دیگر طرح های اجرایی برشمرد و گفت: با هدف تسهیل در دسترسی افراد توانیاب به بوستان‌ها، بوستان نیما به‌عنوان بوستان دوستدار افراد توانیاب برای دسترسی حداکثری این افرادمناسب‌سازی شد.
صالحی افزود: تجهیز بوستان به ست ورزشی مخصوص افراد توانیاب، همسطح‌سازی فضای بوستان برای تسهیل‌ تردد با ویلچر و اجرای نوار بساوایی برای افراد روشندل ، تهیه و نصب هندریل، مناسب‌سازی سرویس بهداشتی عمومی، نصب آبخوری دو ترازه ، تعبیه نیمکت‌های مخصوص با طراحی منحصربه‌فرد و تعبیه جایگاه مخصوص پارک خودرو معلولان از جمله اقداماتی است که در راستای مناسب‌سازی انجام شد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر سرای محلات بهرود ،شهرآرا و دریانو برای تردد روشندلان مناسب سازی شده است، گفت:اجرای نوار بساوابی و همچنین تجهیز آسانسور این سرای محلات به کلید ویژه افراد روشندل از جمله اقدامات اجرایی درمناسب سازی مراکز فرهنگی است.
به گفته شهردار منطقه۲ .مناسب سازی سرای محلات آزمایش و مرزداران نیز در حال انجام است.
لازم به ذکر است، در پایان این مراسم از علی اکبر جمالی،مدیر عامل انجمن نابینایان ایران و آزاده شریفیان روشندل وحافظ کل قرآن با اهدای لوح تقدیر با خط بریل تجلیل به عمل آمد.