کاهش ۱۳ درصدی میزان توقف واحد انحلال در آلومینای ایران
کاهش ۱۳ درصدی میزان توقف واحد انحلال در آلومینای ایران
اقتصادوتجارت : مدیرعامل شرکت آلومینای ایران اعلام کرد: با کسب دانش فنی استحصال بوکسیت های کم عیار و استقرار نظام بهینه سازی، میزان توقف واحد انحلال در این شرکت، ۱۳ درصد کاهش یافت.

به گزارش مجله آلومینیوم به نقل از ایمیدرو، تورج زارع با بیان این مطلب اظهار داشت: شرکت آلومینای ایران با کسب دانش فنی کار با بوکسیت های کم عیار و همچنین استقرار نظام بهینه سازی و تضمین عملکرد تولید، موفق به کاهش میزان توقفات واحد انحلال شد. وی افزود: میزان توقفات واحد انحلال این شرکت از ۳۸۲۷ طی ۱۱ ماهه ۹۹ به ۳۳۲۵ طی مدت مشابه سال ۱۴۰۰ کاهش یافت.
مدیرعامل شرکت آلومینای ایران گفت: این شرکت با نصب و بهره برداری از پمپ فشار قوی گهوی پنجم در واحد انحلال و نیز پمپ رسوب زدایی (هملمن)، توانست آماده به کاری (OEE) پمپ های گهو را در بالاترین سطح ممکن نگه دارد که سبب افزایش دبی انحلال ( از ۳۹۳٫۹ طی ۱۱ ماهه ۹۹ به ۳۹۷٫۳ مدت مشابه امسال) شد.
وی ادامه داد: با کسب دانش فنی کار با بوکسیت های کم عیار و نیز کنترل پارامترهای فرآیندی، موفق به افزایش راندمان واحد تأثیرگذار گل قرمز (به عنوان یک محصول جانبی در فرآیند تولید آلومینیوم) شده ایم.
بنابر این گزارش، واحد انحلال لوله ای، وظیفه انحلال سنگ بوکسیت و انتقال اکسید آلومینیوم از فاز جامد به مایع را به عهده دارد .