کارکنان شبکه بانکی ؛ خادمان بی ادعایی که باید مورد حمایت قرار گیرند
کارکنان شبکه بانکی ؛ خادمان بی ادعایی که باید مورد حمایت قرار گیرند
اقتصادوتجارت : برخی رسانه‌ها و کانال‌های خبری و به خصوص صدا و سیما از جمله: رسانه‌های هستند که در روز های اخیر علیه کارکنان نظام بانکی مبنی بر دریافت تسهیلات نجومی را در سطحی وسیع منشتر کرده اند که فاقد هرگونه وجاهت قانونی و خبری است.

اینگونه اقدامات و جریان سازی منفی خبری علاوه بر اینکه باعث تشویش اذهان عمومی و زیر سوال بردن قوانین بالادستی کشور می‌شود؛ خدمات کارکنان خدوم بانک‌ها که در تمام شرایط آب و هوایی ، شش روز هفته و حتی درایام تعطيلات عمومی، بدون ذره‌ای کم کاری و چشمداشت مشغول خدمات رسانی به مردم هستندرا زیر سوال برده و اعتماد عمومی را خدشه‌دار و زمینه تقابل مردم و کارکنان شبکه بانکی را فراهم می‌کند.

شبکه بانکی کشور از ابتدا بنا را بر عدم پاسخگویی به این گزارش های سراسر دروغ گذاشته بود ولی تکرار این گونه گزارش ها فعالیت همکاران بانکی را با تنش ، اختلال و بی انگیزگی مواجه کرده است به همین منظور و برای تنویر افکار عمومی به استحضار هموطنان عزیز می‌رساند که پرداخت تسهیلات در تمامی بانک‌ها در چهارچوب بخشنامه‌های ابلاغی بانک مرکزی جمهوری اسلامی و سایر نهاد های بالادستی بوده است و سقف تسهیلات پرداختی به کارکنان نیز به استناد بخشنامه ها به صورت دقیق رعایت شده و تحلیل و اعداد اعلامی در مورد این تسهیلات در برخی رسانه‌ها ، کذب محض و نادرست است.

️ بی‌تردید بر همه هموطنان عزیز مسجل است که پرداخت هر نوع تسهیلات به کارکنان دولت، براساس قوانین مقررات و تعیین حقوق و مزایای پرسنل در نظام اداری از سوی مراجع قانونی و اسناد بالادستی و بر اساس نظام پرداخت هماهنگ خدمات کشوری مصوب مجلس شورای اسلامی بوده و امکان تخطی در آن ، وجود ندارد.

طرح مبحث پرداخت تسهیلات به کارکنان نظام بانکی در این برهه و روزهای آغازین شروع به کار دولت چهاردهم، قطعاً هدفمند بوده و دولتمردان را از تصمیمات بزرگ و انجام مسئولیت‌های خطیر باز خواهد داشت.

به راستی آیا طی چند سال اخیر یکی از صاحب نظران مطلع و تحلیلگر حوزه پول بانکی به عنوان سخنگو و نماینده مجموعه کارکنان شبکه بانکی فرصت حضور در رسانه ملی را داشته است که از نقش نهادهای مالی و بانکی در حمایت و تامین مالی تامین مالی طرح‌های توسعه‌ای و عمرانی، سرمایه‌گذاری‌های کلان ملی صحبت کند؟

در صورتی که رسانه ها و به خصوص رسانه ملی در هفته های اخیر بارها افرادی را به عنوان صاحب نطر در برنامه‌های متعدد دعوت کرده تا به صورت یکسویه افکار عمومی را علیه کارکنان خدوم بانکی ، بسیج نمایند.

آیا رسانه ها به نقش محوری و تعداد فوت شدگان نظام بانکی کشور در دوران همه گیری بیماری کرونا که همپای شبکه بهداشت و درمان در امر خدمات‌رسانی به مردم عزیز کشور مشغول بوده اند، اشاره ای کرده‌اند که امروز با انتشار گزارشات شبهه ناک افکار عمومی را علیه کارکنان بانک ها ، بسیج می کنند؟

عدم اطلاع رسانی و دفاع به موقع از حقوق کارکنان بانکها موجب شده است تا افرادی که اطلاعاتی غلط از نظام پرداخت تسهیلات کارکنان دارند فرصتی برای تضییع حقوق کارکنان شبکه بانکی کشور را پیدا کنند و باید با اطلاع رسانی درست با این هجمه رسانه ای ، مقابله شود.

در پایان ذکر این نکته ضروری است که همه ما همکاران عزیز شبکه بانکی ، یک بار دیگر اعلام می نماییم ؛ خدمت رسانی به مردم فهیم و آبادانی ایران اسلامی وظیفه تک تک کارگزاران صدیق است و تلاش معاندان برای ایجاد اختلال و تفرقه بین مردم و کارکنان شبکه بانکی که فرزندان همین سرزمین هستند راه به جایی، نخواهد برد.

سید رحمان حسین پور کارشناس روابط عمومی