چقازردی: سپه، بزرگ‌ترین بانک توسعه‌ای کشور است
چقازردی: سپه، بزرگ‌ترین بانک توسعه‌ای کشور است
اقتصاد و تجارت : مدیرعامل بانک سپه گفت: این بانک با نقش‌آفرینی در پیشرفت بخش‌های مختلف اقتصادی به‌ویژه حوزه تولید محصولات استراتژیک، بزرگ‌ترین بانک توسعه‌ای کشور است.

به گزارش اقتصاد و تجارت به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بانک سپه، محمدکاظم چقازردی ضمن اشاره به نقش تأثیرگذار بانک سپه در اقتصاد کشور طی چندین دهه گذشته، خاطرنشان کرد: با ادغام بانک‌های وابسته به نیروهای مسلح در بانک سپه و تبدیل‌شدن نخستین بانک ایرانی به بزرگ‌ترین، اکنون این بانک آماده است به‌عنوان بزرگ‌ترین بانک توسعه‌ای به پیشرفت و آبادانی در اقصی نقاط کشور با توان بیشتر از قبل کمک کند.

  • یک‌ پنجم منابع نظام بانکی در اختیار بانک سپه است
    چقازردی ضمن اشاره به روند رو به رشد شاخص‌های عملکردی بانک سپه به‌ویژه منابع، تصریح کرد: منابع این بانک با رعایت دقیق قوانین و مقررات در ۶ سال اخیر افزایش بیش از ۴٫۵ برابری را تجربه کرده است و مشتریان وفادار و قدیمی بانک به‌واسطه اعتماد خود، کار کردن با بانک سپه را در هر شرایطی به سایر بانک‌ها ترجیح می‌دهند و ما باید برای حفظ این اعتماد با تمام وجود تلاش کنیم.
    وی افزود: با ادغام بانک‌های وابسته به نیروهای مسلح در بانک سپه، منابع نخستین بانک ایرانی معادل ۱۸ درصد منابع نظام بانکی کشور شده است و با برنامه‌ریزی‌هایی انجام‌شده، این میزان با افزایش تعداد مشتریان علی‌الخصوص در شعب بانک‌های ادغامی بالاتر هم خواهد رفت.
  • اختصاص ۸۰ درصد منابع برای چرخاندن چرخ‌های تولید
    مدیرعامل بانک سپه حمایت از تولید و اشتغال را از برنامه‌های اولویت‌دار این بانک خواند و تصریح کرد: برای کمک به تحقق اهداف شعارهای چند سال اخیر در حوزه تولید، ۸۰ درصد از تسهیلات بانک سپه به‌منظور تأمین سرمایه در گردش، تهیه مواد اولیه، تجهیزات و ماشین‌آلات موردنیاز واحدهای تولیدی پرداخت‌شده است.
    وی افزود: بانک سپه با حمایت‌های مالی خود در چند سال اخیر زمینه بازگشت صدها واحد تولیدی تعطیل‌شده و در شرف تعطیلی به چرخه تولید را فراهم کرده است و ما این سیاست را با استفاده از ظرفیت‌های جدید بعد از ادغام ادامه خواهیم داد.
    چقازردی به تأثیر پشتیبانی بانک‌ها از بنگاه‌های اقتصادی کوچک و متوسط بر تحقق اهداف برنامه رونق تولید و اشتغال اشاره کرد و گفت: بانک سپه در چند سال اخیر در زمینه حمایت از بنگاه‌های کوچک و متوسط همواره جزو سه بانک برتر کشور بوده است و بنا داریم تعداد بنگاه‌های موردحمایت را بعد از ادغام افزایش دهیم.