پارسونا» می‌تواند ایران را هرچه بهتر به دنیا معرفی کند/ مسیر «پارسونا» بازنده ندارد
پارسونا» می‌تواند ایران را هرچه بهتر به دنیا معرفی کند/ مسیر «پارسونا» بازنده ندارد
اقتصادوتجارت : میثمی گفت: پارسونا می‌تواند ایران را هرچه بهتر به دنیا معرفی کند و با تبلیغات ناجونمردانه‌ای که علیه ایران می‌شود، مبارزه کند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی، رویداد نهایی اولین جشنواره شخصیت‌پردازی پارسونا با حضور علی دارابی قائم‌مقام وزیر و‌ معاون میراث‌فرهنگی، مریم جلالی معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی، رسول جلیلی رئیس دانشگاه شریف، فاطمه بنیادی دبیر رویداد مسابقه ملی شخصیت‌پردازی پارسونا امروز سه‌شنبه ۱۶ اسفندماه ۱۴۰۱ در سالن آمفی تئاتر وزارتخانه برگزار شد.

در ابتدای این مراسم حسن میثمی مدیرکل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، امروز را نه اختتامیه بلکه افتتاحیه و آغاز مسیری برای معرفی ایران همچنین خلق کارکترهایی دانست که قصه‌های هزار و یک شب ایران را روایت می‌کنند.

میثمی ادامه داد: پارسونا می‌تواند ایران را هرچه بهتر به دنیا معرفی کند و با تبلیغات ناجونمردانه‌ای که علیه ایران می‌شود، مبارزه کند.

مدیرکل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تاکید کرد که این مسیر بازنده ندارد و تمام کسانی که در این رویداد حضور داشته‌اند همگی برنده هستند.

میثمی در پایان به همه کسانی که در مسیر پارسونا قرار گرفته‌اند خوش آمد گفت.

در ادامه فاطمه بنیادی رویداد مسابقه ملی شخصیت‌پردازی پارسونا با اشاره به اهمیت خردورزی در شاهنامه فردوسی، افزود: خردورزی اولین نکته فرهنگ غنی ایران است. همه آنچه که در افسانه‌ها، قصه‌ها می‌شنویم و‌ می‌بینیم با خرد ما معنا می‌شود و این رویکرد را ما در پارسونا سرلوحه قرار دادیم.

او شرکت ‌کنندگان این رویداد را میراث‌بانان فرهنگی کشور دانست که با حضور آن‌ها این حوزه بزرگ‌تر و ‌جدی‌تر شده است.

بنیادی ادامه داد: شما نشان دادید که چگونه میراث‌فرهنگی کشور و جاذبه‌های کشور، صنایع‌دستی و‌ هنرهای سنتی را به دیگران نشان دهیم و این باارزش‌ترین اتفاق پارسونا است.

او درباره روند این رویداد توضیح داد: در شهریورماه ۱۴۰۱ فراخوان پارسونا اعلام شد و فراتر از آنچه انتظار داشتیم‌ مورد استقبال قرار گرفت و در کنار دانشگاه صنعتی شریف این رویداد را در اکوسیستمی نوآورانه پیش بردیم.

دبیر رویداد مسابقه ملی شخصیت‌پردازی پارسونا ادامه داد: ۵۹۰ اثر به دبیر خانه رسید و پس از آن مدرسه مجازی پارسونا با دعوت از ۱۵۰ گروه به صورت مجازی راه‌اندازی شد. پس از آن به انتخاب هیئات انتخاب ۲۳ گروه به بوت کمپ پارسونا دعوت شدند.

در ادامه هیات داوران متشکل از مهین جواهریان پیشکسوت انیمیشن، بابک نکویی کارگردان و‌ استاد حوزه انیمیشن و حامد جعفری کارگردان انیمیشن روی سن آمدند و شرکت‌کنندگان به ارائه آثار خود پرداختند.

اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی