همگرایی مناسب ستاد اجرایی خدمات سفر گلستان برای خدمت‌رسانی به گردشگران نوروزی/ مناطق نمونه گردشگری از اولویت‌های وزارت میراث‌فرهنگی برای حمایت از سرمایه‌گذاران
همگرایی مناسب ستاد اجرایی خدمات سفر گلستان برای خدمت‌رسانی به گردشگران نوروزی/ مناطق نمونه گردشگری از اولویت‌های وزارت میراث‌فرهنگی برای حمایت از سرمایه‌گذاران
اقتصادوتجارت : مدیرکل سرمایه‌گذاری، زیرساخت و مناطق نمونه گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و بازرس ویژه ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور با حضور در استان گلستان گفت: خوشبختانه هم‌افزایی و همگرایی خوبی بین دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان استان گلستان در خصوص اقدامات و برنامه‌های ستاد اجرایی خدمات سفر نوروز۱۴۰۲ شاهد هستیم.

به گزارش اداره کل روابط‌عمومی و اطلاع رسانی، احمد تجری در مصاحبه با رادیو گلستان در حاشیه بازدیدهای نظارتی و بررسی فعالیت‌های ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان که با همراهی محمدجواد ساوری دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان و مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان انجام شد، عنوان کرد: با محوریت استانداری گلستان و دبیرخانه ستاد اجرایی خدمات سفر استان، همگرایی مناسبی بین همه دستگاه‌هایی که با حوزه ارائه خدمات سفر به مسافران و گردشگران ورودی به استان مرتبط هستند، شکل گرفته است.

بازرس ویژه ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور خاطرنشان کرد: با توجه به آخرین آمار سفرهای نوروزی برخی شهرستان‌های استان به‌لحاظ جذب و ماندگاری مسافران نوروزی وضعیت مطلوبی دارند اما تعدادی از شهرهای استان علی‌رغم برخورداری از ظرفیت‌های منحصربه‌فرد نیازمند معرفی و تبلیغ بیشتر است.

او تصریح کرد: سعی کردیم تا در اطلاعیه‌های رسمی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور شهرهایی از استان گلستان را که با توجه به ظرفیت‌ها مغفول مانده‌اند را به مسافران و گردشگران برای سفر پیشنهاد دهیم.

تجری اضافه کرد: جای‌جای استان گلستان از ظرفیت بسیار خوبی در حوزه گردشگری برخوردار است. به گردشگران ورودی به گلستان پیشنهاد می‌کنیم از ظرفیت و جاذبه‌های همه شهرهای گلستان بهره‌مند شوند.

او در ادامه بیان کرد: مناطق نمونه گردشگری دارای استعداد و ظرفیت‌های خاص گردشگری است و باید زیرساخت‌های موردنیاز برای بهره‌مندی حداکثری مسافران و گردشگران از این ظرفیت‌ها ایجاد شود.

مدیرکل سرمایه‌گذاری، زیرساخت و مناطق نمونه گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: در وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در تلاشیم تا این مناطق نمونه با هماهنگی و هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط ازجمله منابع‌طبیعی، محیط زیست و شهرداری‌ها به سرمایه‌گذاران واگذار شود.

او تاکید کرد: با جذب سرمایه‌گذار، اداره‌کل سرمایه‌گذاری، زیرساخت و مناطق نمونه وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، مناطق نمونه گردشگری را در بحث اعتبارات زیرساختی و هم به لحاظ تسهیلات بانکی در اولویت قرار خواهد داد.

تجری اظهار امیدواری کرد در سال‌جاری با هماهنگی بیش‌از‌پیش با اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان بتوانیم برای برخی از مناطق نمونه استان سرمایه‌گذار جذب کنیم تا با کمک بخش خصوصی زیرساخت‌های گردشگری این مناطق را ارتقا دهیم.

بازرس ویژه ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور در پایان یادآور شد: سامانه ملی سفر با شماره ۰۹۶۲۹ به صورت ۲۴ ساعته ضمن معرفی جاذبه‌های گردشگری، آماده پاسخگویی به شکایات، انتقادات و پیشنهادهای هموطنان درخصوص موضوعات مرتبط با سفر است.

احمد تجری مدیرکل سرمایه‌گذاری، زیرساخت و مناطق نمونه گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی روز پنجشنبه ۱۰ فروردین‌ماه ۱۴۰۲ به‌عنوان بازرس ویژه ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور از خدمات ارائه‌ شده توسط ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان در سطح استان بازدید کرد.

بازدید از هتل جهان‌گردی در پارک جنگلی ناهارخوران، هتل زیارت روستای زیارت و فروشگاه و کارگاه صنایع‌دستی جاجیم‌بافی رحیمه رحیمی(خاله رحیمه) هنرمند پیشکسوت در روستای زیارت، بازدید از کمپ هلال‌احمر و اورژانس امداد اجتماعی بهزیستی در پارک جنگلی ناهارخوران در شهرستان گرگان، بازدید از میراث جهانی گنبدقابوس و حضور در مراسم اجرای آیین مذهبی «یا رمضان» در محوطه این اثر جهانی و بازدید از محل اسکان مسافران نوروزی آموزش و پرورش در مدرسه دخترانه بنت‌الهدی شهرستان گنبدکاووس از مهم‌ترین برنامه‌های احمد تجری در این روز بود.

اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی