هموطنان زمان بازگشت از سفر را تا پیش از۱۳ فروردین مدیریت کنند
هموطنان زمان بازگشت از سفر را تا پیش از۱۳ فروردین مدیریت کنند
اقتصادوتجارت : رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور با توجه به اوج سفرهای بازگشت در روز پایانی تعطیلات نوروزی از هموطنان خواست زمان برگشت خود را تا قبل از ۱۳ فروردین مدیریت کنند و چنانچه در شرایط اشباع ظرفیت جاده‌ها قرار گرفتند حتما با رعایت صبر و حوصله رانندگی کنند.

به‌گزارش ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور، سرهنگ احمد شیرانی افزود: در حال حاضر آمد وشد تمامی وسایل نقلیه از محور کرج – چالوس و آزادراه تهران – شمال، مسیر جنوب به شمال تا اطلاع بعدی ممنوع شده است.
وی ادامه داد: مسیر جاده چالوس از مرزن‌آباد به سمت تهران یک طرفه شده و تردد تمامی وسایل نقلیه از محور کرج – چالوس و آزادراه تهران – شمال مسیر جنوب به شمال تا اطلاع بعدی ممنوع است.
رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور همچنین گفت: اکنون جاده چالوس مسیر (شمال به جنوب) حدفاصل مرزن‌آباد تا میانک نیز ترافیک نیمه سنگین وجود دارد؛ همچنین جاده هراز مسیر (شمال به جنوب) محدوده‌های بایجان و گزنک و مسیر جنوب به شمال محدوده‌های گزنک و وانا ترافیک نیمه‌سنگین است.
سرهنگ شیرانی همچنین در خصوص شرایط جوی کشور یادآور شد: بارش برف در برخی از محورهای استان‌های آذربایجان شرقی و اردبیل و بارش باران در برخی از محورهای استان‌های ایلام، خوزستان، زنجان، لرستان، مازندران، مرکزی، همدان، کردستان، کرمانشاه، گلستان و گیلان وجود دارد.
وی خاطرنشان کرد: بررسی وضعیت تردد در جاده‌های کشور بیانگر افزایش سفرهای برگشت در روزهای پایانی تعطیلات نوروز است.
رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور تصریح کرد: پیش‌بینی‌های وضعیت سفرهای نوروزی همچنین بیانگر افزایش تردد در مسیرهای برگشت به مبدا مسافران نوروزی طی امروز و به میزان بیشتر در فردا و پس فردا رخ خواهد داد؛ این سفرهای صورت گرفته، چنانچه در برگشت با یکدیگر همزمانی پیدا کند به علت ظرفیت محدود شبکه معابر جاده‌ای می تواند در برخی از ساعات ترافیک‌های سنگینی ایجاد کند.
شیرانی ادامه داد: بنابر این توصیه پلیس راهور مدیریت زمان سفرهای برگشت هموطنان است و استفاده از جاده‌های با ظرفیت بالا برای پرهیز از قرار گرفتن در ترافیک نیمه سنگین است؛ برای نمونه جاده چالوس (که یکی از کم‌ظرفیت‌ترین جاده‌های اصلی کشور است) در این ایام با ترافیک‌های سنگینی مواجه می‌شود؛ بر این اساس بهتر است با توجه به اوج سفرهای برگشت روز پایانی هموطنان زمان برگشت را تا قبل از روز ۱۳ فروردین پیش‌بینی کرده و چنانچه در شرایط اشباع ظرفیت جاده‌ها قرار گرفتند حتما با رعایت صبر و حوصله رانندگی کنند.