همه صنایع در کنار همه مردم برای احیای محیط زیست/ هدف فولاد مبارکه تبدیل شدن به الگوی زیست محیطی کشور و رسیدن به صنعت سبز است
همه صنایع در کنار همه مردم برای احیای محیط زیست/ هدف فولاد مبارکه تبدیل شدن به الگوی زیست محیطی کشور و رسیدن به صنعت سبز است
اقتصادوتجارت : مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه گفت: اگر همه صنایع در کنار همه مردم با اصلاح شرایط حوزه خود و اصلاح رویه‌های موجود در کنار محیط زیست قرار بگیرند می‌توانیم شاهد احیاء محیط زیست باشیم. توسعه صنعت نیز با رعایت ملاحظات زیست محیطی و با نگاهی عمیق و درست به صنعت مثل رویه‌هایی نظیر تولید سبز بدون مغایرت با محیط زیست محقق می‌شود. در همین راستا امروز نگاه ما در فولاد مبارکه تبدیل شدن به یک الگو در این حوزه و تبدیل شدن به یک صنعت سبز برای خلق آینده‌ای بهتر است.

به نقل از ایراسین، علی سلاجقه، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به همراه محمد یاسر طیب‌نیا، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان و جمعی از مدیران شرکت فولاد مبارکه و سازمان محیط زیست از منطقه حفاظت شده قمیشلو بازدید کردند. در این بازدید آخرین وضعیت گونه‌های گیاهی و جانوری زیست‌بوم این منطقه مورد بررسی قرار گرفت.

محمد یاسر طیب‌نیا مدیرعامل فولاد مبارکه در حاشیه این بازدید در گفتگو با خبرنگار ایراسین اظهار کرد: طبیعت و محیط زیست، هدیه ارزشمند الهی و سرمایه بی‌بدیلی است که در اختیار ما قرار گرفته و وظیفه انسانی همه ما، حفظ و حراست از این سرمایه بزرگ است.

وی گفت: متأسفانه طی دهه‌های گذشته آنگونه که شایسته است در بهره‌بردرای و حفظ این سرمایه، الزامات مربوطه مراعات نشده و امروز با در خطر قرار گرفتن حیات طبیعت، این ودیعه الهی روبرو هستیم.

مدیرعامل فولاد مبارکه افزود: آسیب به گونه‌های گیاهی و حیوانی و آلودگی‌ها نه تنها محیط زیست بلکه زندگی طبیعی انسان را نیز به مخاطره انداخته است. وضع موجود زاییده افراط و تفریط‌هایی است که در گذشته مرتکب شده‌ایم و در ادامه نیز به جای اصلاح روند گذشته، همچنان شاهد افراط یا تفریط در این زمینه هستیم که نه تنها به اصلاح وضع موجود منجر نشده بلکه شرایط را پیچیده‌تر می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: سبک زندگی نادرست و توسعه بی‌رویه صنعتی، بدون ملاحظات زیست‌محیطی، آسیب‌هایی را موجب شده ولی این به معنای تعارض زندگی بشر با محیط زیست نیست و این یعنی تداوم زندگی بشر و حتی توسعه صنعت با رعایت ملاحظات زیست محیطی امکان‌پذیر است.

طیب‌نیا عنوان کرد: این اتفاق مهم با نگاهی عمیق و درست به مسائلی چون صنعت و با رویه‌هایی نظیر تولید سبز، بدون مغایرت با محیط زیست محقق می‌شود. در همین راستا امروز نگاه ما در فولاد مبارکه تبدیل شدن به یک الگو در این حوزه و تبدیل شدن به یک صنعت سبز برای خلق آینده‌ای بهتر است.

وی بیان کرد: ما معتقدیم اگر همه صنایع در کنار همه مردم با اصلاح شرایط حوزه خود و اصلاح رویه‌های موجود در کنار محیط زیست قرار بگیرند می‌توانیم شاهد احیاء محیط زیست باشیم که در این راستا و در جهت تقویت همکاری‌های دوجانبه بین فولاد مبارکه و محیط زیست کشور، بازدیدی از منطقه حفاظت‌شده قمیشلو داشتیم و با توجه به ظرفیت‌های بسیار بالای این منطقه امیدواریم در راستای همکاری‌های فیمابین، اقداماتی مؤثر را برای حفظ محیط زیست تعریف کنیم.