همه اقشار با هر سطحی از مترو استفاده می‌کنند/ مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه گفت: بانوان و خانواده ها به مترو اطمینان دارند.
همه اقشار با هر سطحی از مترو استفاده می‌کنند/ مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه گفت: بانوان و خانواده ها به مترو اطمینان دارند.
اقتصادوتجارت : نشست مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران با اعضاء كميته صيانت از بانوان، معاونين، مدیران و با حضور مديرعامل شركت بهره برداري متروي تهران و حومه برگزار شد.

به گزارش اقتصادوتجارت به نقل از مديريت ارتباطات و امور بين الملل شركت بهره برداري متروي تهران و حومه؛ در جلسه مشترک مشاور شهردار تهران در امور بانوان شهرداري تهران با مديرعامل، معاونين، مديران و کارکنان فعال در كميته صيانت از بانوان شركت بهره برداري متروي تهران و حومه برگزار شد.
در ابتدای جلسه حسنيه عبدالهيان نماينده مديرعامل و رييس كميته صيانت از بانوان شاغل، مريم بينقي رييس اداره بانوان و توسعه فرهنگ عفاف و حجاب و سيدمحمد نقيب سرپرست معاونت امور فرهنگي و اجتماعي توضيحاتي را در خصوص فعاليت های انجام شده برای بانوان ارايه كردند.
در ادامه مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران نيز با اشاره به اينكه هدف از اين بازديد آشنايي هرچه بيشتر با شركت بهره برداري متروي تهران و حومه بود گفت: مترو يك وسيله حمل و نقل فراگير است و زماني كه افراد در هنگام جابجايي با مترو صرف مي كنند يك زمان مرده محسوب مي شود اما مي شود از اين فرصت مرده استفاده كنيم و كارهايي را انجام دهيم تا حداقل با حال بهتري اين فضا را ترك كنند.
مريم اردبيلي به پویش “ریحانه شهر” اشاره كرد گفت: اینكار شروع جدیدی از یک فرایند است كه بر سه پایه برنامه‌ریزی شده است و در این پویش براساس تعاملات دوسویه مابین شهروندان و مدیریت شهری استفاده و سطح جدیدی از این تعاملات فراهم خواهد شد.
وی افزود: اگر مدیریت شهری بخواهد به سمت مدیریت بهینه حرکت کند باید زنان را به عنوان کنشگر اصلی مورد توجه قرار دهد.
مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران گفت: ما از تمام مجموعه ها می خواهیم راهکارهای خود را برای تحقق ” شهر دوستدار خانواده” ارايه دهند، ما نیز نقش حمایت گري خواهیم داشت و تمایل داریم این همکاری با شرکت بهره برداری مترو نیز ایجاد شود.
اردبیلی گفت: “شهر دوستدار خانواده” یک طرح نیست و یک فرایند است، طي چند سال به يك بلوغ مي رسد ما به دنبال یک حکمرانی مشارکتی نوآورانه هستیم.
وی به موضوع آسیب‌های اجتماعی و نحوه برخورد با آنها اشاره کرد و افزود: براي مواجهه و رفع آسیب‌های اجتماعی بايد نگاه نو داشته باشيم و نبايد فقط از زاويه اي كه ساخته شده اند نگاه كنيم و بايد اين ساختار ذهني را بشكنيم و آن را منحل كنيم.
اردبيلي با اشاره به پيشنهادات ارايه شده براي انجام كارهايي مختص بانوان در هفته گراميداشت زن مثل رايگان كردن مترو، و اهداء هديه گفت: امور بانوان شهرداری تهران نيز مي تواند بخشي از اين هدايا را تامين كند.
در ادامه نایب رئیس هیات مدیره و مديرعامل شركت بهره برداري متروي تهران و حومه گفت: خدمات مترو به بانوان به گستردگي شهر زيرزميني، بانوان خانواده كاركنان و بانوان شاغل در شركت خواهد بود.
مهدي شايسته اصل افزود: يك سري از موضوعات به عنوان پديده هاي اجتماعي است و بايد در خصوص اين موضوعات فكري شود و در خصوص آنها صحبت و گفتگو شود چرا كه نمي توانيم سريع به پاسخ هاي سلبي يا ايجابي برسيم و بايد اين ذهنيت سازي در جامعه شكل گيرد.
وي با اشاره به اينكه موضوعات حضور آقايان در واگن بانوان ،كودكان كار، دستفروشي، حكمراني و حكمروايي بساط گستران در سكوها، واگن بانوان و ساير واگن ها نياز به اجراي برنامه هاي مشترک با سازمان بهزيستي و ساير ارگان هايي كه در اين حوزه وظايف و مسئوليت هاي مشترك دارند، است افزود: يك سري برنامه ها از جمله ايجاد مهد كودك هاي ايمن در ايستگاه هاي تقاطعي، شلوغ و پرحجم، بحث احياء اتاق هاي مادر و كودک كه تقريبا به تعطيلي كشيده شده را در دستور كار داريم.
مديرعامل شركت بهره برداري متروي تهران و حومه خاطرنشان كرد بانوان و خانواده ها از مترو به عنوان يك وسيله امن استفاده مي كنند و به آن اطمينان دارند اما از بانوان شهر تهران درخواست داريم در حل مسائل و معضلات به ما كمك كنند چرا كه بعضي از تناقضاتي كه در خواسته ها و رويكرد برخي مسافران در زمان تذكر کارکنان ما براي حضور آقايان در واگن بانوان يا دلسوزي كه در هنگام برخورد با دستفروشان مواجه مي شويم براي ما سوال و چالش است.
وی گفت: اميدواريم با يك همکاری و تعامل مشترک با اداره کل امور بانوان شهرداری تهران شرایط بهتری برای بانوان شهر زیرزمینی و بانوان شاغل در شرکت رقم بزنیم و‌ در تحقق شعار “تهران الگو جهان اسلام” کمک کنیم.
شايسته در پایان از مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران، معاون فرهنگی امور بانوان شهرداری تهران و بانوان و آقایان همکار تشکر کرد و گفت امیدوارم حاصل این جلسات به ارتقاء عملکرد و بهبود خدمات رسانی ما به شهروندان تهرانی کمک کند