هر خانه در داراب باید به یک کارگاه تولیدی صنایع‌دستی تبدیل شود/ خانواده ایرانی یک خانواده مولد است
هر خانه در داراب باید به یک کارگاه تولیدی صنایع‌دستی تبدیل شود/ خانواده ایرانی یک خانواده مولد است
اقتصادوتجارت : معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث‌فرهنگی و گردشگری و صنایع‌دستی در روز بزرگداشت شهر داراب گفت: امروز هر خانه دارابی باید تبدیل به یک کارگاه تولیدی شود، چراکه هر خانواده در این شهر صنایع‌دستی، هنر، معیشت و هویت را باهم گره می‌زند.

به گزارش اداره کل روابط‌عمومی و اطلاع رسانی، مریم جلالی، معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در آیین بزرگداشت روز داراب بیان داشت: همه می‌دانیم که سرمایه بزرگ این کشور هنر، تاریخ و منابع طبیعی این مردم است.
جلالی در خصوص ارزش‌ها و سرمایه‌های ناب شهرستان داراب افزود: داراب بر تارک تاریخ می‌درخشد، چراکه از منابع طبیعی و کشاورزی غنی‌ای برخوردار است. امروز، پنجم فروردین که روز داراب نامگذاری شده، قرار است که این دیار با رشد تولید به فردایی بهتر بیاندیشد.
معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث‌فرهنگی و گردشگری و صنایع‌دستی تصریح کرد: خانواده ایرانی یک خانواده مولد است و از هر انگشت ایرانیان یک هنر می‌ریزد. همان‌طور که مادران هنرمند این دیار از نخ‌های رنگارنگ گلیم‌های فاخر بافته‌اند و پدران خانواده دست به خلق سفال‌های بی‌نظیر زده‌اند.
او گفت: امروز هر خانه دارابی باید تبدیل به یک کارگاه تولیدی شود، چراکه هر خانواده در این شهر صنایع‌دستی، هنر، معیشت و هویت را باهم گره می‌زند.
معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی معیشت خانواده ایرانی را در گرو صنایع‌دستی و هنرهای سنتی دانست و تأکید کرد که معیشت مردم با صنایع‌دستی رنگ هویت می‌گیرد.
جلالی تصریح کرد: اگر سر بچرخانیم و خوب نگاه کنیم، هنر دست پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها را در همه خانواده‌ها خواهیم دید. به‌عنوان مسئول صنایع‌دستی و هنرهای سنتی، افتخار می‌کنم که به هر دیاری که نگاه می‌کنم، هنر دست‌ زنان این سرزمین را می‌بینم.
این مدیر ارشد وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به هنرمندی زنان و مادران ایرانی اشاره و اظهار کرد: امروز مادران ایرانی دست‌ها، نگاه‌ها و لبخندهایشان همه نشان از تولید دارد، چراکه خانواده ایرانی خانواده مولدی است.
او تأکید کرد: خانواده ایرانی تولید عشق و عاطفه می‌کند و با گردهمایی‌هایشان، تولید تربیت و اخلاق، و برای مهار تورم، تولید ثروت می‌کند.
جلالی سال ۱۴۰۲ را سال خانواده‌ها دانست و افزود: اقتصاد هویت بنیان ما، حتما به جنگ اقتصاد نفتی خواهد رفت، چون کشور ما همه چیز دارد، از کشاورزی و گردشگری گرفته تا منابع و مناطق زیبا و گردشگری هیجان‌انگیزی که همه گردشگران خارجی به آن غبطه می‌خورند.
معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: زنان ایرانی پیشران پیشرفت این دیار خواهند بود و زنان و خانواده‌های ما در دایره‌ای به نام دارابگرد، در یک تعهد عمیق و در آغاز سال نو و بهار قرآن تلاش خواهند کرد تا اقتصادی پویا و سازنده را بیافرینند.
جلالی تاکید کرد: خانه‌های ایرانی باید با هنر زنان این سرزمین از اقصی نقاط جهان عبور کند و هنر این سرزمین را به معیشت آنها گره بزند.
او ضمن اشاره به اهمیت همدلی و اتحاد تاکید کرد: باید همه مردم و مسئولین در دایره بزرگ دارابگرد که نشان از هویتی چندین هزار ساله دارد، پیمان ببندیم که خانوداه ایرانی به بالاترین درجه خود خواهد رسید.
معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در پایان ضمن تقدیر از تلاش‌های نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی و مدیران شهرستان داراب برای ارتقای توانمندی‌های این شهرستان تاکید کرد: خانواده ایرانی مصرف‌کننده نیست، زیرا خانواده ایرانی تولید می‌کند و این تولید باید سرنوشت معیشت آنها را رقم بزند.

اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی