نمایشگاه حمایت ساخت داخل در صنعت پتروشیمی، نمایشگاهی برخاسته از ‏خلاقیت و  اعتقاد به داخلی‌سازی و حضور گسترده‌تر نخبگان جوان ایرانی در عرصه صنعت  کشور است
نمایشگاه حمایت ساخت داخل در صنعت پتروشیمی، نمایشگاهی برخاسته از ‏خلاقیت و  اعتقاد به داخلی‌سازی و حضور گسترده‌تر نخبگان جوان ایرانی در عرصه صنعت  کشور است
اقتصادوتجارت : مدیر برند، مسوولیت اجتماعی و روابط عمومی گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس، در مراسم افتتاحیه سومین نمایشگاه و همایش تخصصی حمایت از ‏ساخت داخل در صنعت پتروشیمی گفت: در این نمایشگاه تامین کنندگان و درخواست کنندگان تجهیزات‏ ،خدمات و گروه‌های کالایی ‏یکدیگر را شناسایی و با یکدیگر تفاهم نامه امضا می‌کنند.

به گزارش ستاد خبری سومین نمایشگاه و همایش تخصصی حمایت از ‏ساخت داخل در صنعت پتروشیمی جواد گلی، مدیر برند، مسئولیت اجتماعی و روابط عمومی در مراسم افتتاحیه این رویداد در سالن همایش‌های بین‌المللی جزیره کیش، گفت: در سه سال گذشته تلاش کردیم تا نمایشگاهی برخاسته از ‏خلاقیت و اعتقاد به داخلی‌سازی و حضور گسترده‌تر نخبگان جوان ایرانی در تولید‏ دستاورد و بهبود ‏شرایط کشور برگزار کنیم.‏
وی با اشاره به آغاز این رویداد از سال ۱۳۹۸، ادامه داد: در آن سال به آینده این اتفاق ‏مبارک به این اندازه امیدوار نبودیم و تصویری از نمایشگاهی که تنها یکبار برگزار می‌شود در ذهن داشتیم، اما خوشحالیم نهال ‏نوپای بر زمین نشانده شده توسط همراهان و جوانان شرکت‌های دانش بنیان و شرکت‌های داخلی امروز به بلوغ رسیده و به سه سالگی خود رسیده است.
مدیر برند، مسئولیت اجتماعی و روابط عمومی گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس، با بیان اینکه مسیر رشد یک اتفاق را ‌باید در وهله اول در وجوه تمایز نسبت به کارهای مختلف‏ دیده و سپس وجوه ‏تمایز نسبت به کار گذشته را مقایسه کنیم، اظهار داشت: نمونه مشابهی از گردهمایی تولیدکنندگان‏، عرضه کنندگان، تامین کنندگان و تسهیل کنندگان یک مجموعه و این فرآیند کار ‏صنعتی، خریداران و نیازمندان به آن اقدام‏ را تاکنون نداشته‌ایم.
وی ادامه داد: در این نمایشگاه تامین کنندگان و درخواست کنندگان تجهیزات‏ خدمات و گروه‌های کالایی ‏یکدیگر را شناسایی و با یکدیگر تفاهم‌نامه امضا می‌کنند. همچنین آنچه در برگزاری این نمایشگاه مهم است برنامه‌ریزی و هدایت‌های لازم برای تبدیل شدن بیشتر این تفاهم‌نامه‌ها به قرارداد است.
این مقام مسئول با محور دانستن نقش شرکت‌های دانش بنیان در این نمایشگاه، ادامه داد: امروز بیش از ۳۲۰ شرکت دانش بنیان و تولید کننده تجهیزات پتروشیمی در این نمایشگاه حضور دارند و تلاش کردیم تا حضور این شرکت‌ها هر بار پررنگ‌تر از بار قبل باشد و از تمام توان آنها بهره ببریم.
وی درباره همایش‌ها و نشست‌های تخصصی که در جریان نمایشگاه برگزار می‌شوند، گفت: ما در روزهای برگزاری این رویداد ۱۲ ساعت مدیران را در نشست‌های تخصصی در بخش‌های مختلف سازندگان‏، تامین کنندگان‏ ‏بازار سرمایه و بانک‌ها در کنار خود داریم.
مدیر اجرایی رویداد ؛شرکت های تابعه خلیج فارس را خریدار دانش و محصولات داخلی دانست و با بزرگ خواندن این اتفاق اظهار داشت: مدیر عامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس مصمم است که خریدار دانش و تجهیزات ایرانی باشیم.
وی با تشکر از مجموعه تامین سرمایه ادامه داد: بانک‌ها در این مسیر همراه ما هستند تا این اطمینان را بدهیم که زمانی که وارد فعالیتی می‌شویم منابع مالی لازم را هم داریم.
گلی در پایان با اشاره به رشد چشمگیر این نمایشگاه نسبت به دوره‌های پیشین و کمبود ظرفیت نمایشگاه کیش در مقایسه با سال گذشته گفت: نمایشگاه امسال در ۲۲ هزار متر برگزار می‌شود و رکورد مشارکت را شکست، به گونه‌ای که با کمبود فضا روبرو شده و مجبور شدیم تا سالن دیگری در کنار نمایشگاه اضافه کنیم که این را باید اتفاقی مبارک در این نمایشگاه دانست‌.