نشست کمیته بهره‌وری وزارت اقتصاد برگزار شد
نشست کمیته بهره‌وری وزارت اقتصاد برگزار شد
اقتصادوتجارت : نشست کمیته بهره‌وری وزارت امور اقتصاد و دارایی امروز با حضور سرپرست سازمان ملی بهره‌وری ایران و به میزبانی این وزارتخانه برگزار شد.

دکتر میرسامان پیشوایی در این نشست بر اهمیت موضوع بهره‌وری در کشور تاکید کرد و گفت: امید ما برای رشد اقتصادی در وضعیت کنونی کشور، به امر بهره‌وری است، زیرا تحقق رشد اقتصادی در این شرایط از طریق سرمایه‌گذاری‌های جدید یا بورس ممکن نیست.

وی در ادامه بیان کرد: سازمان ملی بهره‌وری ایران به‌دنبال اثربخشی واقعی است که در بهبود وضعیت معیشتی مردم موثر باشد، بنابراین در این زمینه از هیچ کمکی به سازمان‌ها و نهادها دریغ نخواهیم کرد.

پیشوایی با بیان اینکه هیئت دولت نیز بر امر بهره‌وری تاکید دارد، خاطر نشان کرد: کشورهایی که بهره‌وری را با جدیت دنبال کرده‌اند، به رشد اقتصادی ممتد دست یافته‌اند.

سرپرست سازمان ملی بهره‌وری ایران با ابراز خرسندی از استقرار چرخه مدیریت بهره وری در وزارت اقتصاد، گفت: گام اول حرکت به سوی بلوغ امر بهره‌وری در کشور، سنجیدن بهره‌وری است و در وهله نخست باید با آگاهی از وجود مشکل برای آن چاره‌ای اندیشید.

پیشوایی با بیان این که «سازمان ملی بهره‌وری نگاهی تنظیم‌گر و رگولاتور دارد» ادامه داد: ما در این مسیر با سه حوزه روبه‌رو هستیم؛ اول، آموزش و فرهنگ‌سازی که باید از مقطع دبستان شروع شود و به سطوح بالاتر جامعه برسد. دوم توانمند‌سازی، که سازمان ملی بهره‌وری ایران در حد توان و از طریق ارتباط با مشاوران و سازمان بهره‌وری آسیایی (APO)، در خدمت تمام سازمان‌ها و نهادهاست و سوم، تنظیم‌گری در حوزه قانونی است که در این زمینه از ابزارهای مختلف قانونی و اجرایی و… استفاده می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه این سازمان می‌کوشد در هر حرکتی که انجام می‌دهد، بر بلوغ خود بیفزاید و به این امر به‌عنوان یک مزیت سازمانی می‌نگرد، گفت: ما علاوه بر تمام وظایف خود، به‌دنبال الگونمایی و معرفی سازمان کارآمد در زمینه عملکرد بهره‌ورانه به دیگران هستیم.

در ادامه صفدری، مشاور وزیر اقتصاد گفت: چرخه بهره‌وری هم‌اکنون در وزارت امور اقتصاد و دارایی استقرار یافته است و این امر محصول ساعت‌ها کار تخصصی و جمع‌آوری میلیون‌ها اطلاعات آماری است.

عسکری، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت امور اقتصاد و دارایی نیز از رویکرد مثبت جدید سازمان ملی بهره‌وری ایران در تعامل با سازمان‌های دیگر اظهار خوشحالی و قدردانی کرد و در ادامه گزارشی از سامانه مدیریت بهره‌وری وزارت امور اقتصاد و دارایی ارائه داد.

شایان ذکر است، در این نشست، نمایندگانی از اداره کل گمرک جمهوری اسلامی ایران، سازمان امور مالیاتی کشور و سازمان خصوصی‌سازی حضور داشتند و به بیان نقطه‌نظرات خود و تبادل‌نظر با سازمان ملی بهره‌وری ایران پرداختند.