نشست هم افزایی متولیان حوزه ساماندهی آسیب های اجتماعی منطقه ۳ برگزار شد
نشست هم افزایی متولیان حوزه ساماندهی آسیب های اجتماعی منطقه ۳ برگزار شد
اقتصادوتجارت : پنجمین جلسه قرارگاه اجتماعی منطقه ۳ با عنوان هم افزایی متولیان حوزه ساماندهی آسیب های اجتماعی با حضور سیدمحمد نقیب مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران، حمید جوانی شهردار منطقه و نماینده سازمان ها، ارگان ها و نهادهای متولی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۳، ‌ سیدمحمد نقیب مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران ابراز داشت: علیرغم اجرای موفقیت آمیز طرح آسیب های اجتماعی در شهر تهران و کنترل بخشی از این معضلات با همکاری سازمان ها، ارگان ها و نهادهای متولی، موضوع آسیب های اجتماعی یک‌روزه قابل حل نیست و همفکری ها و همکاری های همه اقشار بطور مستمر‌ باید در حل این مسئله بکار گرفته شود .

نقیب با استناد به سخنان شهردار تهران درخصوص مردمی سازی موضوع آسیب های اجتماعی اظهار داشت: با استفاده از ظرفیت شهروندان و تغییر کارکرد مساجد و بسیج در سطح مناطق و محلات، بخشی از آسیب های اجتماعی قابل کنترل خواهد شد.

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران افزود: معتقدم، آسیب های اجتماعی را همراه با سازوکارهایش باید تحویل محلات داد، این امر نیازمند ترسیم سازوکار مدل محله محوری و تعریف اطلس آسیب های اجتماعی به تفکیک محلات و در نهایت مداخله شهروندان محله برای کاهش یا حذف آن می باشد.

او افزود: به منظور کاهش آسیب های اجتماعی و عدم بازگشت معتادین متجاهر به جامعه، ۹ گام در سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران طراحی شده است.

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران تاکید کرد: برای پذیرش فرد آسیب دیده اجتماعی توسط جامعه باید الگوهای جهانی بررسی و یک الگوی اسلامی-ایرانی طراحی و سپس بومی سازی شود.

حمید جوانی شهردار منطقه ۳ به اجرای طرح فوریتی ساماندهی آسیب های اجتماعی طی سه ماه گذشته در این منطقه اشاره کرد و اظهار داشت: تمامی تلاش همکاران شهرداری در راستای اجرای تدابیر مورد نظر شهردار تهران درخصوص ساماندهی آسیب های اجتماعی در کلانشهر تهران صورت گرفته که تحقق این امر با همکاری و همیاری تمامی نهادها و سازمان های متولی من جمله: دادستانی تهران، نیروی انتظامی، سازمان بهزیستی، آموزش و پرورش، سرکلانتری ها، کمیته امداد، ستاد مبارزه با مواد مخدر، سپاه منطقه و …. امکان پذیر است.

جوانی به همکاری و همراهی دادستان تهران با شهرداری تهران در طرح ساماندهی آسیب های اجتماعی اشاره کرد و بیان داشت: بعضی از موضوعات، چالش ها و مشکلاتی که در این طرح، مشترک و مبتلابه مناطق ۲۲ گانه شهر تهران می باشد با دستورات صریح دادستان تهران مرتفع شده است.

شهردار منطقه ۳ تاکید کرد: با توجه به ناهنجاری هایی که شهروندان تهرانی ضمن حضور در جامعه با آن مواجه هستند، اجرای این طرح به صورت گسترده در این کلانشهر ضروری است.

در پنجمین جلسه قرارگاه اجتماعی منطقه ۳ با عنوان هم افزایی متولیان حوزه ساماندهی آسیب های اجتماعی، نمایندگان سازمان ها، نهادها و ارگان های متولی ساماندهی آسیب های اجتماعی همچون؛ نیروی انتظامی، سازمان بهزیستی، آموزش و پرورش، سرکلانتری ها، کمیته امداد، ستاد مبارزه با مواد مخدر، سپاه پاسداران و …. و محمود افراخته معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۳ گزارشی از روند اجرای طرح ساماندهی آسیب های اجتماعی در این منطقه ارائه دادند.

این جلسه با حضور نقیب مدیر عامل سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران و معاونین ایشان، جوانی شهردار منطقه۳، افراخته معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه، جمعی از مدیران منطقه، شهرداران نواحی ششگانه، نمایندگان نیروی انتظامی، مدیر بهزیستی شمیرانات، مدیریت آموزش و پرورش منطقه،ریاست کلانتری ها، رییس کمیته امداد، ستاد مبارزه با مواد مخدر، سپاه منطقه و …. برگزار شد.