موفقیت سلامت کشور در اجرای طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع
موفقیت سلامت کشور در اجرای طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع
اقتصادوتجارت : جلسه نظام ارجاع با حضور سیده مریم حسینی سرپرست اداره بیمه سلامت استان تهران، روسای ستادی و شهرستانی در تاریخ 18 دی ماه 1400 برگزار شد.

به گزارش اقتصادوتجارت به نقل از روابط عمومی، حسینی پیشرفت طرح نظام ارجاع را در جذب پزشکان دانست و افزود: فعلا ابزار دیگری جز تماس با پزشک نداریم. در شرایط خاص استان تهران و شرایطی چون ترددها، آلودگی هوا، کرونا و… تلاش می‌کنیم بیمه‌شدگان ما دسترسی بهتری به پزشک داشته باشند. اگر در ابتدای طرح پزشک خانواده با تک‌تک پزشکان تماس نمی‌‌گرفتیم الان در این جایگاه قرار نداشتیم. در دی ماه سرعت انتساب پزشکان خانواده را کم کرده‌ایم تا بتوانیم عمق‌بخشی بیش‌تری ایجاد کنیم که زیرساخت‌های بیمارستان‌ها اصلاح شود.

سرپرست اداره‌کل با تقسیم‌بندی ۲۲ منطقه تهران گفت: باید برای هر دو منطقه یک مسئول انتخاب کنیم تا بتوانیم بیمه‌شدگان هر منطقه را شناسایی کرده و نسبت به انتساب درست به پزشک خانواده اقدام کنیم.

حسینی نظام ارجاع را یکی از موفقیت‌های نظام سلامت کشور قلمداد کرد و گفت: موفقیت سلامت کشور در اجرای طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع است. یک بیمار نباید برای سرماخوردگی به پزشک فوق تخصص مراجعه کند. این مساله باعث می‌شود هم از جیب خودش خرج کند و هم هزینه سلامت را بالا می‌برد. اگر فرهنگ‌سازی شود قدم‌های بسیار بزرگی برای سلامت کشور و مردم برداشته خواهد شد.