موافقت‌نامه همکاری شرکت‌های نفت مناطق مرکزی ایران و ملی حفاری امضا شد
موافقت‌نامه همکاری شرکت‌های نفت مناطق مرکزی ایران و ملی حفاری امضا شد
اقتصادوتجارت : شرکت نفت مناطق مرکزی ایران موافقت نامه ای را برای حفاری چاه های گازی خود به منظور افزایش تولید گاز این شرکت با شرکت ملی حفاری ایران امضا و مبادله کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران؛ با حضور مهندس مهدی حیدری مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران و مهندس حمیدرضا گلپایگانی مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران و جمعی از مدیران ارشد و روسای دو شرکت، آیین امضای موافقت نامه همکاری میان این دو شرکت به منظور حفاری و تعمیر چاه های گازی نفت مناطق مرکزی ایران در بخش خشکی امروز (چهارشنبه ۱۱آبان ماه ۱۴۰۱) در ساختمان مرکزی نفت مناطق مرکزی ایران برگزار شد.

حیدری در این آیین با بیان اینکه از سوی شرکت ملی نفت ایران مسئولیت های جدیدی به نفت مناطق مرکزی ایران تفویض و تکلیف شده است، افزود: این شرکت افزون بر تولید و ذخیره سازی گاز، در حال حاضر وظیفه توسعه مخازن گازی به منظور تولید زودهنگام تا سال ۱۴۰۳ را بر عهده دارد که این موضوع برای تامین گاز مصرفی کشور یکی از برنامه های اصلی شرکت ملی نفت ایران است.

وی با اشاره به اینکه شرکت ملی حفاری ایران بزرگترین شرکت حفاری بخش خشکی در قاره آسیا است، اظهار کرد: ما با امضای این موافقت نامه، انتظارات زیادی از شرکت ملی حفاری ایران در راستای تحقق اهداف تولید از میادین گازی کشور به عنوان یک محصول راهبردی داریم و امیدواریم با همدلی و هم پیمانی در توسعه میدان های گازی شتاب بخشی صورت پذیرد.

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران به نیاز این شرکت برای حفاری حدود ۱۰۰ حلقه چاه اشاره کرد و افزود: انتظار می رود شرکت ملی حفاری ایران، ناوگان خود را برای اقدام های بزرگ و فرصتی که پیش رو دارد، تجهیز کند.

حیدری پیرامون جزئیات بیشتر این موافقت نامه یادآور شد: طبق این موافقت نامه بکارگیری ۳ دکل با کلیه خدمات و سرویس های جانبی جهت حفاری و تعمیر چاه های شرکت نفت مناطق مرکزی ایران به مدت ۵ سال برنامه ریزی شده است.

عضو اصلی هیات مدیره شرکت نفت مناطق مرکزی ایران در پایان خاطرنشان کرد: در فاز نخست از عملیات اجرایی شدن این موافقت نامه، اولویت حفاری و تعمیر با چاه های گازی مستقر در شرکت های بهره برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی و شرق می باشد که در امر تولید زودهنگام نقش مهم و تاثیرگذارتری را بر عهده دارند.

در این آیین مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران، امضای این موافقت نامه را یک امر جهادی عنوان کرد و گفت: با نگاه ویژه دولت سیزدهم و به پیروی از آن شرکت ملی نفت ایران، تمام تلاش خود را در راستای تحقق اهداف تولید بکار خواهیم بست تا نتایج خاصل از این موافقت نامه برای آیندگان نتیجه بخش و مثمرثمر باشد.

مهندس گلپایگانی در ادامه عملکردی از تواتمندی ها و ظرفیت های جدید در ناوگان این شرکت ارائه داد و افزود: شرکت ملی حفاری ایران با توجه به برنامه های توسعه ای ناوگان خود را تجهیز می کند تا در اجرای پروژه های موردنظر صنعت نفت سرعت بخشی صورت پذیرد.