منطقه آزاد چابهار پیشتازِ آزادسازی سواحل در جنوب سیستان و بلوچستان است
منطقه آزاد چابهار پیشتازِ آزادسازی سواحل در جنوب سیستان و بلوچستان است
اقتصادوتجارت : مسوول اداره سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: این سازمان در حوزه ارگان‌های دولتی مستقر در محدوده منطقه آزاد چابهار که حریم ۶۰ متر دریا را رعایت نکرده بودند در بحث آزادسازی سواحل جنوبی سیستان و بلوچستان پیشگام بوده و هست.

نصرالله ابراهیمی روز چهارشنبه با همراهی مجید معلم‌زاده انصاری دادستان چابهار در عملیات آزادسازی سواحل این منطقه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: منطقه آزاد چابهار براساس قانون مستحدثات سواحل مصوب ۱۳۵۴ و طبق دستور آیت‌الله رئیسی، رییس جمهور اسلامی ایران، به عنوان منطقه آزاد در موضوع آزادسازی حریم ۶۰ متر پیشگام است و این روند تا پایان آزادسازی ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: امروز هم با حضور مدیران قضایی شهرستان خصوصا دادستان چابهار از موارد متعددی که حریم ساحل را به طور کامل رعایت نکرده بودند بازدید کردیم که در این بازدیدها از نزدیک موانع پیشرفت کار در برخی شرکت‌های خصوصی ازجمله شرکت کشتی‌سازی مورد ارزیابی قرار گرفت.

ابراهیمی بیان داشت: در این خصوص با مذاکراتی که با حوزه ریاست جمهور و دفتر بازرسی ویژه و استاندار سیستان و بلوچستان انجام گرفت، مقرر شد یک مهلتی ۱۰ روزه لحاظ شود و بخش‌های خصوصی همچون کشتی‌سازی که اشتغالزایی ایجاد کرده‌ و قبلا هم سند دریافت کرده‌اند، درخواست اخذ مجوز خاص از سوی دولت کنند.

وی ادامه داد: این شرکت‌ها اگر توانستند در مهلت مقرر براساس تعهداتی که در اسناد قراردادی‌شان وجود داشته و محقق کرده باشند و کارآفرینی کرده باشند و بخش‌های زیرمجموعه دولت هم مجوز لازم را صادر کنند، منعی برای ادامه فعالیت در منطقه آزاد چابهار نخواهند داشت و درغیر اینصورت طبق قانون نسبت به آزادسازی حریم ۶۰ متر اقدام خواهد شد.

ابراهیمی ادامه داد: منطقه آزاد چابهار همچنین در راستای رفاه مردم و گردشگران، اجرای زیرساخت‌های ساحلی را در دستور کار داشته و اقدام به ایجاد زمینه لازم برای دسترسی به دریا را فراهم کرده و همچون پروژه ساحل سازی مجموعه گردشگری لیپار ، پارک پردیسان را با رعایت حریم ٦٠ متر در دستور کار دارد.