معاون وزیر ومدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران درجلسه هم اندیشی شرکت های نفتی مستقردرشهرک انرژی اصفهان عنوان کرد:باید به سمت خودروها با سوخت کم‌تر و سبد سوخت متنوع‌ تر برویم
معاون وزیر ومدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران درجلسه هم اندیشی شرکت های نفتی مستقردرشهرک انرژی اصفهان عنوان کرد:باید به سمت خودروها با سوخت کم‌تر و سبد سوخت متنوع‌ تر برویم
اقتصادوتجارت : معاون وزیر ومدیرعامل پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران درجلسه هم اندیشی شرکت های نفتی مستقر در شهرک انرژی که ۲۱ تیرماه با حضور مدیران عامل کلیه شرکت های مستقر درشهر انرژی، نماینده مردم اصفهان درمجلس و نماینده مردم شاهین شهر و میمه در سالن جلسات شهرک شهید محمد منتظری برگزار شد؛ با بیان اینکه در این ۳۳ ماه همکاران ما در زیرمجموعه های پالایش نفت عملکردهای درخشانی هم در حوزه نرم‌افزاری و سخت‌افزاری داشته‌اند، اظهار کرد: تحولات در شرکت پالایشگاه اصفهان هم چشمگیر بوده و اولین پالایشگاهی است که ۴۰۰ هزار بشکه تولید دارد و هم‌زمان در زمینه کیفی‌سازی در حال حرکت است .

به گزارش خبرنگارواحد رسانه روابط عمومی و بین الملل هلدینگ پتروپالایش اصفهان، مهندس جلیل سالاری،با بیان اینکه مسئولیت پدافند شهرانرژی بر عهده مدیرعامل پالایشگاه است، گفت:در دولت سیزدهم اقدامات خوبی برای تجمیع شرکت ها درقالب شهرک‌ انرژی دراستان‌ها انجام شد.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآ ورده های نفتی ایران، با بیان اینکه کارهای بزرگی در پالایشگاه انجام شد و پروژه های آن در حال حرکت وروبه ‌جلو است ادامه داد: تکلیفی که قانون بر عهده ما برای توسعه گذاشته بود که ۴۰ درصد سودی پالایشگاهی را به بحث کیفی‌سازی بیاوریم در این پالایشگاه انجام شد.

مهندس سالاری ادامه داد: طرح‌های جامعی که در سال‌های گذشته متوقف شده بود در این دوره مدیریتی به راه افتاد و نفت کوره هم پروژه پیشرفت قابل‌قبول دارد و در سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی گفت: امروز در حال استخراج ۴۶۰ تن گوگرد هستیم و نفت کوره ۳.۵ درصد از دستاوردهای ما به شمار می‌رود.

معاون وزیر نفت اذعان کرد: ما در بحث بانکرینگ مشکل داشتیم ، درحالی ‌که در یکی از کشو رها نفت کوره‌ای تولید نمی‌شود اما مرکز توزیع ۱۵ هزار تن نفت کوره برای کشتی‌ها شده است .

وی ادامه داد: تدریجاً درهمه پالایشگاه‌های این اقدامات انجام می‌شود و سهامداران شرکت‌ها آن مسئولیت‌هایی که قانون برای آن‌ها در برنامه هفتم در نظر گرفته است را به سرانجام می‌رسانند.

**برخی از پروژه‌ها ی پالایشگاه اصفهان باتوجه ‌به شرایط اقلیمی به جنوب کشور منتقل می‌شود

وی دررابطه ‌با بحث مسئولیت‌های اجتماعی، گفت: در بحث مسئولیت‌های اجتماعی هم در محیط پیرامونی و هم در خود منطقه کارهای خوبی انجام شده است. در دولت سیزدهم حوزه مسئولیت‌های اجتماعی مجموعه وزارت نفت به ۴۰ همت رسید.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآ ورده های نفتی ایران، با بیان این اینکه برخی از پروژه‌ها ی پالایشگاه اصفهان باتوجه ‌به شرایط اقلیمی به جنوب کشور منتقل می‌شود، اذعان کرد: ما امروز نزدیک به ۲۱۰ میلیون لیتر سوخت در کشور مصرف می‌کنیم که اگر بخواهیم کل این سوخت را از جنوب کشور به شمال کشور منتقل کنیم یک چالش بزرگی خواهیم داشت؛ در بخش‌های کشاورزی و صنایع هم ۴۲ میلیون لیتر گازوئیل و در نیروگاه‌ها ۵۰ میلیون سوخت مایع مصرف می‌شود که اگر در مجموعه ۱۰ درصد صرفه‌جویی کنیم رقم بالایی بهینه‌سازی انجام می‌شود.

مهندس سالاری، با بیان اینکه طرح پیمایش برخط انجام شده است، گفت: در این طرح هرناوگانی که در حوزه برون‌شهری حرکت می‌کند در طول مسیر سوخت را دریافت می‌کند و ما موضوعات در حوزه قاچاق سوخت مورد بررسی قرار می‌دهیم، این طرح آماده شده و از ماه آینده منتظر دستور دولت برای اجرا هستیم و در حمل‌ونقل برون‌شهری با ۹۵۰ هزار خودرو پنج تا ۶ میلیون لیتر کاهش می‌دهد.

این مسئول وزارت نفت ادامه داد: مصرف بنزین ما در تهران روزی ۲۱ میلیون لیتر است و ۱.۵ میلیون لیتر روزانه اضافه مصرف از روز تغییر ساعت‌های ادارات داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه سامانه اچ او سی را راه‌اندازی کردیم و پدافند غیرعامل هم امنیت آن را مورد بررسی قرار داده است، خاطرنشان کرد: تجهیزات سامانه و معماری و نرم‌افزار آن بومی شده و سیاست ما در حوزه بهینه‌سازی در حال پیگیری است.

**باید به سمت خودروها با سوخت کم‌تر و سبد سوخت متنوع‌تر برویم

مهندس سالاری با بیان اینکه بحث خودروهای شخصی خارج از انتظار ما است و باید به سمت خودروها با سوخت کم‌تر و سبد سوخت متنوع‌تر برویم، خاطرنشان کرد: در بحث کیفی‌سازی‌ها اقدامات بزرگی انجام دادیم، ۷۵ درصد تولیدات بنزین ما بر اساس استانداردهای یورو است و در بحث گازوئیل هم ۶۵ میلیون لیتر از ۱۱۰ میلیون لیتر تولیدی بر اساس استاندارد یورو است.

معاون وزیر نفت، با بیان اینکه ما تنها در اسفندهای سال گذشته ما سه میلیون لیتر سوخت به نیروگاه‌ها دادیم، تصریح کرد: در بحث صنعت مصرف ما بسیار زیاد است، ۱۳ میلیون لیتر افزایش مصرف داشته‌ایم که برابر با تولید پالایشگاه اصفهان است.

وی افزود: در مدیریت مصرف باید توجه ویژه‌ای بشود و مجلس هم باید توجه ویژه‌ای به این حوزه داشته باشد.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فراورده های نفتی ایران ، در رابطه با بحث بودجه گفت: سه همت از بحث هدفمندی طلب داریم و حوزه دیگری برای پرداخت نداریم؛ در قانون آمده است ۴۵ درصد فروش فراورده‌ها باید به صندوق توسعه ملی برود، فروش پالایشگاه بر اساس تصفیه است و باید اصلاح شود.