معامله ۳ میلیون تن انواع کالا و محصول در بورس کالا
معامله ۳ میلیون تن انواع کالا و محصول در بورس کالا
اقتصاد و تجارت: در هفته سوم خرداد ۳ میلیون و ۲۱ هزار و ۹۴۶ تن انواع کالا و محصول به ارزش نزدیک ۲۰.۵ هزار میلیارد تومان در بازار فیزیکی بورس کالای ایران دادوستد شد. سیمان، سنگ آهن و فولاد سنگین وزن‌های تالار صنعتی و معدنی و مواد پلیمری، قیر و مواد شیمیایی سنگین وزن‌های تالار پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی بودند.

به گزارش اقتصاد و تجارت به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا) به نقل از کالاخبر، در هفته گذشته تالار محصول‌های صنعتی و معدنی بورس کالا شاهد معامله ۲ میلیون و ۷۲۳ هزار و ۴۳۶ تن انواع کالا و محصول به ارزش بیش از ۱۴ هزار و ۷۶۸ میلیارد تومان بود.

در این تالار یک میلیون و ۲۷۸ هزار و ۳۲۹ تن سیمان، یک میلیون و ۹۳ هزار تن سنگ آهن، ۲۳۸ هزار و ۸۸۶ تن فولاد، ۱۰۱ هزار و ۶۰۰ تن آهن اسفنجی، ۶ هزار و ۵۲۵ تن آلومینیوم، ۵ هزار و ۱۰۰ تن مس، یک هزار و ۸۵۰ تن کک، یک هزار و ۴۰ تن روی و ۱۹۰ تن کنسانتره مولیبدن معامله شد.

در هفته معاملاتی منتهی به ۱۹ خرداد، در دو بخش داخلی و صادراتی تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی، ۲۵۰ هزار و ۹۵ تن انواع کالا و محصول به ارزش بیش از ۵ هزار و ۴۲۲ میلیارد تومان به فروش رسید.

در تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی ۹۴ هزار و ۴۸۷ تن مواد پلیمری، ۵۷ هزار و ۵۵۴ تن قیر، ۳۸ هزار و ۷۰۰ تن مواد شیمیایی، ۳۰ هزار تن وکیوم باتوم، ۱۵ هزار تن لوب کات، ۱۰ هزار و ۹۵۰ تن گوگرد، ۴ هزار و ۲۴۹ تن روغن پایه، ۷۵۴ تن فرآورده های نفتی و ۲۹۰ تن گازها و خوراک‌ها معامله شد.

بازار فرعی نیز شاهد معامله ۴۸ هزار و ۴۱۵ تن انواع کالا و محصول به ارزش بیش از ۳۲۲ میلیارد تومان بود.