مشکلات گرافیک‌های سری Arc اینتل بسیار گسترده‌تر از ضعف عملکرد آن‌ها است
مشکلات گرافیک‌های سری Arc اینتل بسیار گسترده‌تر از ضعف عملکرد آن‌ها است

به گزارش سحر جهانگرد توتکله خبرنگار شبکه اقتصاد و تجارت :اینتل با سروصدای زیاد اولین سری…

به گزارش سحر جهانگرد توتکله خبرنگار شبکه اقتصاد و تجارت :اینتل با سروصدای زیاد اولین سری از پردازندهای گرافیکی مجزای گیمینگ خود موسوم به Arc Alchemist را معرفی کرد و بسیاری از افراد برای استفاده از آن هیجان زیادی داشتند؛ انگیزه‌ای که طی چند ماه گذشته به‌سرعت محو شد زیرا گزارش‌های مختلفی از عملکرد ضعیف، مشکل درایورها و انبوهی از تأخیرها برای عرضه‌ی این محصولات به بازار، کاربران را تحت تأثیر قرار داد.
قطعاً ورود به جمع برترین کارت گرافیک‌های بازار، به تلاش زیادی نیاز دارد اما مشکلات اینتل فراتر از عملکرد و ویژگی‌ها است. باگ‌های درایورها در پشته‌ی نرم‌افزاری Arc Alchemist درحال گسترش هستند و هرروز بیشتر مشخص می‌شود که تیم آبی با گذشت چند ماه از عرضه‌ی سری اول این گرافیک‌ها، سیستم کارآمدی برای مقابله با این مسائل یا حتی شناسایی آن‌ها ندارد.
شاید ورود به بازار پردازنده‌های گرافیکی سخت باشد، اما دلیل اصلی شرایط بد کنونی درمورد گرافیک‌های سری Arc، خود اینتل است.
گزارش ۴۳ اشکال در درایورهای Arc Alchemist از طرف یوتیوبرها
کانال یوتیوب Gamers Nexus در تاریخ یکم آگوست، به‌دنبال مجموعه‌ای از شایعات مبنی‌بر به‌خطر افتادن آینده‌ی Arc، بررسی عمیقی درمورد درایورهای این پردازنده‌ها انجام داده است. لیزا پیرس از اینتل سرانجام در تاریخ ۱۹ آگوست در پستی وبلاگی به سؤالات مرتبط به Arc پاسخ داد که با مطالعه‌ی آن متوجه شدیم این شرکت براساس ویدیوی Gamers Nexus درواقع به ۴۳ مشکل مختلف پی برده است. وی در بخشی از پست خود گفت:
ما در بررسی‌های اخیر، بازخورد صریحی از مطبوعات دریافت کرده‌ایم و آن‌ها را جدی می‌گیریم. به‌عنوان مثال ما ۴۳ مشکل مختلف را از بررسی گرافیک A380 که در کانال Gamers Nexus مطرح شده بود، با تیم مهندسی خود به‌اشتراک گذاشتیم.
اگرچه گرافیک‌های Arc Alchemist اینتل، عملکردی در حد برترین گرافیک‌های پرچم‌دار بازار ارائه نمی‌دهد، اما بررسی‌ها نشان از توان ضعیف‌تر از حد انتظار این پردازنده‌ها دارند. اگر بخواهیم صادقانه به مسئله نگاه کنیم، مشکل اصلی اینتل درواقع ضعف عملکرد نیست. Gamers Nexus دریافت که درایورهای Arc Alchemist با برخی از نمایشگرها سازگاری ندارند و Smooth Sync این شرکت نیز از مشکلات بصری رنج می‌برد. علاوه‌براین Arc Control هنگام اورکلاک با مشکل مواجه می‌شود و ده‌ها مشکل دیگر نیز در کارکرد این گرافیک‌ها مشاهده شده است. علاوه‌براین، اگرچه Arc Alchemist به‌طور رسمی از DirectX11 و DirctX12 پشتیبانی می‌کند، اما هنگام کار با نسخه‌های قدیمی‌تر این چارچوب با مشکلاتی مواجه می‌شود.
اینتل به مشکلاتی در Arc Control و نحوه‌ی دانلود اجزای منحصر‌به‌فرد پس‌ از نصب اولیه، اشاره می‌کند. این شرکت می‌گوید درواقع نصب درایورها با مشکلاتی همراه است و ایرادهای غیرمنتظره در این فرایند باعث می‌شود عملکرد مناسبی ارائه ندهد. تیم آبی از مشکلات مطرح‌شده اطلاع دارد و در تلاش است تا آن‌ها را رفع کند، اما بازهم مشکل اصلی به این موارد مرتبط نمی‌شود.
کانال Gamers Nexus پردازنده‌ی گرافیکی Arc Alchemist A380 را مورد آزمایش قرار داد؛‌ گرافیکی که اولین‌ بار ۱۵ ژوئن روانه‌ی بازار شد. با توجه به اینکه پردازنده‌های گرافیکی Arc Alchemist درحال‌حاضر به‌طور انحصاری در چین عرضه شده‌اند، می‌توان پیش‌بینی کرد که خریداران بیش از دو ماه است که با این مشکلات دست‌وپنجه نرم می‌کنند و حالا انتشار یک ویدئو از طرف کاربران ایالات متحده باعث شد این شرکت نسبت به رفع مشکلات اقدام کند. به‌ خاطر داشته باشید که ما اینجا درمورد مسائل جزئی صحبت نمی‌کنیم و درواقع به مواردی اشاره داریم که اساساً می‌تواند سری Arc Alchemist را از گزینه‌های انتخابی کاربران حذف کند.
پیش از این نیز گزارش‌های دیگری درمورد مشکلات گرافیک‌های سری Arc اینتل منتشر شده است. به‌عنوان مثال، در سیستم‌عامل لینوکس، پاک کردن یک خط کد باعث کاهش ۱۰۰ برابری عملکرد ردیابی پرتو، روی این پردازنده‌های گرافیکی می‌شود.