مشاوره رایگان برای بانوان در سرای محلات
مشاوره رایگان برای بانوان در سرای محلات
اقتصادوتجارت : نشست هم¬اندیشی پیرامون دغدغه¬های بانوان منطقه 5 با حضور فاطمه قاسم پور نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات در مجلس شورای اسلامی و سوده نجفی عضو شورای اسلامی شهر تهران و احسان شریفی شهردار منطقه 5 برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی منطقه ۵، در این نشست شش نفر از بانوان فعال و اثرگذار منطقه حضور داشته و از مشکلات و دغدغه¬های زنان سخن گفتند. در ادامه فاطمه قاسم پور نماینده مردم تهران در مجلس اظهار داشت: برای حل چالش ها و مسائل بانوان، باید تمامی دستگاها و نهادها برنانه¬ریزی دقیق و ویژه¬ای داشته باشند.
او افزود: طی سال‌های گذشته متاسفانه مسئله زنان از لایه اجتماعی خارج و سیاسی شد و نیاز هست که بازتعریفی در این موضوع شکل گیرد و به حوزه زنان و خانواده در بستر اجتماعی نگاه کرد.
همچنین سوده نجفی عضو شورای شهر تهران نیز اذعان داشت: در راستای کاهش آسیب¬هایی همچون طلاق و یا مشکلات خانوادگی، در کمیته سلامت شورا بحث و گفتگو شده تا این امکان در سرای محلات و خانه¬های سلامت فراهم شود که هر بانویی حداقل یک بار به صورت رایگان از مشاوره¬های خانواده بهره ببرد.
او افزود: تهران کلان شهرهای است که آسیب اجتماعی بسیاری دارد. بودجه هایی برای حل این آسیب¬ها در نظر گرفته شده که با بکارگیری درست آن، موجب کاهش آسیب¬های اجتماعی خواهد شد.
نجفی در پایان از حاضرین خواست تا با تشکیل یک هیئت از بانوان منطقه، ایده ها و نظرات خود را به او منتقل کنند.
همچنین در ادامه احسان شریفی نیز ضمن تشکر از حضور قاسم¬پور و نجفی در نشست هم¬اندیشی بانوان منطقه ۵، اظهار داشت: حضور خانم نجفی در شورا و خانم قاسم پور در مجلس که دغدغه های جدی پیرامون مسائل بانوان دارند، فرصتی برای شهروندان تهران است تا از ظرفیت های آنها استفاد کنند. ما در منطقه ۵ نیز به کمک معاونت اجتماعی برای حل مشکلات و کاهش دغدغه¬های بانوان برنامه¬هایی در نظر داریم.
شریفی با اشاره به موضوع اشتغال زایی زنان سرپرست خانوار گفت: دو بوستان در سطح منطقه در حال احداث است که برنامه¬ریزی شده در این دو بوستان برای بانوان سرپرست خانوار اشتغال¬زایی شود.