مسیر ويژه نابينايان در معابر منطقه۲ احداث می شود/ معابر منطقه۲ برای تردد نابینایان مناسب سازی شد
مسیر ويژه نابينايان در معابر منطقه۲ احداث می شود/ معابر منطقه۲ برای تردد نابینایان مناسب سازی شد
اقتصادوتجارت : معاون فنی و عمران شهردرای منطقه2 گفت: به منظور ایجاد سهولت در تردد همراه با ایمنی برای نابینایان، از ابتدای سال جاری مسیر ویژه در 6800 مترطول از پیاده روهای منطقه احداث شد.

به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه ۲،حمید رضا رنجبر گفت : با توجه به رویکرد مدیریت شهری نسبت به ايجاد بستر مناسب در تسهيل اقشار کم توان جسمی،مناسب سازی و استانداردسازی معابر متناسب با طرح جامع مناسب‌سازی شهری از سال های گذشته آغاز و استاندارد سازی ۱۳کیلومتر در برنامه های عمرانی سالجاری قرار گرفته است.
وي با بيان اينكه پياده روهاي سطح محلات منطقه به خط ويژه عبور نابينايان مجهز مي شود، افزود : از ابتدای سالجاری تاکنون ۶۸۰۰ مترطول از معابر با ایجاد نوار بساوابی به مسیر ویژه افراد کم بینا و نابینا تجهیز شد.به گفته معاون شهردار منطقه ۲ در حال حاضر این اقدامات در خیابان های پاکنژاد، سیف،سیمای ایران،بهبودی،شهدای صادقیه،کوی نصر،بخشایش، ستارخان،مرزداران، سپهر ، دادمان و جلال آل احمد اجرا شد.

رنجبر افزود: مسيرهاي ويژه براي سهولت تردد نابينايان مطابق با استانداردهاي بين‌المللي در پياده‌روهاي اين قسمت اجرا مي‌شود كه بر اساس آن ضمن استفاده از کفپوش های بتنی ساده، کفپوش های شياری و سکه ای به رنگ زرد مخصوص عصاي سفيد در سطح پياده رو تعبيه شده است.

معاون فنی و عمران منطقه ۲ بابیان اینکه همزمان با معابر بوستان کتاب و دلاوران نیز برای تردد افراد کم توان جسمی مناسب سازی می شود،گفت: ساختمان ناحیه ۵ و سرای محلات دریان نو و طرشت از جمله ساختمان های اداری و فرهنگی منطقه هستند که با اجرای نوار بساوابی ،تردد افراد کم بینا و نابینا تسهیل می شود.