مرحوم انوار منشاء خدمات کم‌نظیری به میراث فرهنگی بود
مرحوم انوار منشاء خدمات کم‌نظیری به میراث فرهنگی بود
اقتصادوتجارت : قائم مقام وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: مرحوم عبدالله انوار منشاء خدمات کم‌نظیری به میراث فرهنگی و به معنای واقعی کلمه دانشمندی تمام عیار بود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی، علی دارابی در یادداشتی به مناسبت درگذشت عبدالله انوار نوشت: استاد عبدالله انوار از مفاخر و مشاهیر بزرگ و برجسته ایران زمین و از پیشکسوتان وسرآمدان نسخ خطی بود. مرحوم انوار موسیقیدان، ریاضیدان، ادیب، تهران پژوه، فلسفه دان، فهرست‌نویس وبه معنای واقعی کلمه دانشمند تمام عیاربود. تسلط او به زبان های عربی، انگلیسی و فرانسه توانایی ایشان را برای مطالعه و ترجمه متون اصلی فراهم ساخته بود. مرحوم انوار در عمر٩٨ساله خود منشاء خدمات بزرگ وکم نظیری به میراث فرهنگی کشوربود. از خدای بزرگ رحمت و رضوان واسعه الهی را برای ایشان خواهانم. ازملک ادب حکم گزاران همه رفتند شو بار سفر بند که یاران همه رفتند آن گرد شتابنده که در دامن صحرا است گوید چه نشینی که سواران همه رفتند.
استاد سیدعبدالله انوار نسخه‌شناس، تهران‌پژوه، مورخ، ادیب و منطق‌دان پس از یک دوره بیماری و درمان در بیمارستان به منزل خود بازگشته بود که پنجشنبه، ۱۸ اسفند در ۹۸ سالگی درگذشت. مراسم تشییع پیکر سیدعبدالله انوار، شنبه – ۲۰ اسفند ١۴٠١- از ساعت ۱۰ صبح از ساختمان کتابخانه ملی جمهوری اسلامی برگزار می‌شود. پیکر سیدعبدالله انوار، پس از تشییع برای خاکسپاری به آرامگاه ابن بابویه منتقل خواهد شد تا در جوار پدر آرام گیرد.

اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی