مدل مشارکتی گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس برای توسعه پایین دستی رونمایی می‌شود
مدل مشارکتی گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس برای توسعه پایین دستی رونمایی می‌شود
اقتصادوتجارت : مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس از رونمایی طرح مشارکتی ویژه این گروه برای توسعه صنایع پایین دستی خبر داد و گفت: در توسعه طرح‌های پایین دستی باید رویکرد مدیریت طرح‌ها توسط بخش خصوصی باشد.

به گزارش روابط عمومی گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس، مدیرعامل و جمعی از مدیران ارشد بانک صادرات عصر امروز با عبدالعلی علی عسکری دیدار و گفت‌وگو کردند.
در این جلسه، حجت اله صیدی با تبریک انتصاب دکتر علی عسکری، به همکاری‌های خوب بانک صادرات و گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس اشاره کرد و خواستار توسعه این همکاری‌ها شد.
وی با اشاره به ظرفیت‌های این بانک برای سرمایه‌گذاری در طرح‌های گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس به صورت مستقل و همچنین در قالب کنسرسیوم بانکی گفت: بانک صادرات همچنین با توجه به ظرفیت‌های ارزی در اختیار، آماده تعامل حداکثری با گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس در حوزه ارزی است.
صیدی جایگاه گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس را در کشور بسیار مهم عنوان کرد و گفت: در این دو سال و در اوج تحریم‌ها نقش مهمی در تامین منابع ارزی کشور داشت و معتقدیم کار با این گروه هم برکت دارد، هم اجر معنوی و هم موجب افتخار است.
در این جلسه محبی فرد معاون مالی و سرمایه‌گذاری گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس با اشاره به توافقنامه بین این گروه با بانک صادرات گفت: ارزش این توافق ۲۰ هزار میلیارد تومان به اضافه ۱۸۰ میلیون دلار است که بخشی از آن عملیاتی شده و با توجه به نیازهای گروه مابقی این توافق اجرایی می‌شود و البته برای توسعه همکاری‌های فی‌مابین آماده‌ایم.
در ادامه این جلسه مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس نیز با اشاره به تعامل مثبت پیشین بین این گروه و بانک صادرات و همچنین زمینه های موجود برای توسعه همکاری‌ها در بخش ارزی و همچنین تامین مالی طرح‌های جدید این گروه بر افزایش این همکاری‌ها، تاکید کرد.
علی عسکری با اشاره به رویکرد جدی این گروه در توسعه صنایع پایین دستی و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و همچنین حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی، افزود: برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان می‌بایست یک‌ مهندسی مالی جدیدی بین گروه خلیج فارس، بانک‌ها و شرکت‌های دانش بنیان طراحی شود و مدلی نوین برای سرمایه‌گذاری این حوزه طراحی و اجرا شود.
وی تاکید کرد: ما در حال طراحی مدل مشارکتی گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس در بخش خصوصی برای توسعه پایین دستی هستیم و این مدل به زودی و در سومین نمایشگاه حمایت از ساخت داخل با همکاری بانک‌ها رونمایی خواهد شد.
مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس، خاطر نشان کرد: مدیریت طرح‌ها در پایین دستی که متکثر هم هستند بایستی در دست مدیران توانمند بخش خصوصی باشد و در این مسیر،‌گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس نقشی حمایتی خواهد داشت تا انشالله شاهد توسعه چشمگیر پایین دستی پتروشیمی در ایران باشیم.