محصولات واحدهای پتروپالایش سهروردی از محصولات استراتژیک، مهم و با ارزش اقتصادی است
محصولات واحدهای پتروپالایش سهروردی از محصولات استراتژیک، مهم و با ارزش اقتصادی است
اقتصادوتجارت : محمد قلی زاده با اشاره به اینکه فاز مطالعاتی زنجیره ارزش LPG از اواسط سال ۱۴۰۲ آغاز گردید افزود: مطالعات امکان سنجی و بازار نیز ۶ ماه زمان برد و در نهایت در انتهای سال گذشته کلیات طرح به اتمام رسید و مو رد تایید قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی و بین الملل هلدینگ پتروپالایش اصفهان،

وی با بیان اینکه زنجیره ارزش LPG شرکت سهروردی مشتمل بر ۹ واحد پتروشیمی است گفت: تا دو ماه آینده طراحی جزئیات اولین واحد پتروشیمی و اقدامات مربوط به بسته های خرید را آغاز می کنیم.

مدیر واحد طراحی و مهندسی شرکت پتروپالایش سهروردی صفاهان اضافه کرد: فرایند هیدروژن زدایی همزمانِ پروپان و آیزوبوتان و همچنین تولید محصول پُلی اُل پلی اتر در ظرفیت بالا اولین بار است که در ایران در حال اجرا می باشد.

مهندس قلی زاده گفت: محصولات واحد های پتروشیمی شرکت سهروردی شامل پلی اُل پلی اتر، پلی پروپیلن و دو محصول اکتان افزا برای ارتقاء کیفیت بنزین تولیدی است که از محصولات استراتژیک کشور محسوب می شود.

وی ادامه داد: حجم سرمایه گذاری برای واحدهای پتروشیمی پتروپالایش سهروردی حدود ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون یورو برآورد شده است که با احتساب حداقل سود ۹۰۰ میلیون یورویی در سال، بازگشت سرمایه ظرف مدت دو سال و نیم محقق خواهد شد.

گفتنی است واحدهای پتروشیمی شرکت پتروپالایش سهروردی صفاهان طبق برنامه ریزی های انجام شده در سال ۱۴۰۷ به بهره برداری خواهد رسید.