مبدل‌های حرارتی، سانتریفیوژها و کاتالیست پالادیوم در صنعت پتروشیمی داخلی سازی می‌شوند
مبدل‌های حرارتی، سانتریفیوژها و کاتالیست پالادیوم در صنعت پتروشیمی داخلی سازی می‌شوند
اقتصادوتجارت : در اولین روز از برگزاری نمایشگاه و همایش تخصصی حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی شرکت‌های پتروشیمی خوزستان، اروند و شهید تندگویان تفاهم‌نامه‌های همکاری با خودکارهای ایرانی امضا کردند.

به گزارش ستاد خبری سومین نمایشگاه و همایش تخصصی حمایت از ‏ساخت داخل در صنعت پتروشیمی، در اولین روز از برگزاری این نمایشگاه چهار تفاهم‌نامه همکاری بین شرکت پتروشیمی خوزستان به‌عنوان کارفرما و شرکت‌های طاها قالب توس، فدکو، رایمون سورین پارت، گسترش فناوری خوارزمی به عنوان سازندگان داخلی به امضا رسید.
در این تفاهم‌نامه‌ها بر امکان طراحی و ساخت انواع مبدل‌های حرارتی، سانتریفیوژها و دیگر تجهیزات مورد نیاز پتروشیمی و همچنین انواع کاتالیست‌ها پیش بینی شده است.
مدیرعامل پتروشیمی اروند در آئین امضای تفاهم‌نامه های همکاری با شرکت‌های داخلی در نمایشگاه حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی گفت: آنچه در این سال‌ها به عنوان تفاهم‌نامه با شرکت‌های ایرانی امضا کردیم، به مرحله قرارداد و تولید رسیده است و امروز شاهد تولید پی‌وی‌سی‌ کاملا ایرانی توسط پتروشیمی اروند هستیم که علاوه بر نیاز داخل، به کشورهای دیگر صادر می‌شود.
حسن نشان زاده مقدم ادامه داد: خرسندیم اعلام کنیم تفاهم نامه‌هایی که در نمایشگاه سال ۱۳۹۸ به امضا رساندیم نه تنها به قرارداد تبدیل شده، بلکه به کالا و مواد شیمیایی تبدیل و زنجیره پی‌وی‌سی‌ اروند را به پی‌وی‌سی‌ تماما ایرانی با ۳۶ کاتالیست و مواد شیمیایی ساخت داخل رسانده است.
معاون برنامه‌ریزی و توسعه کسب و کار گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس خاطر نشان کرد: داخلی سازی پوشش دهی آند و کاتد، تجهیزات فناوری برتر، تامین قطعات برج‌ها و کمپرسورها بخشی از تفاهم نامه‌هایی بود که اینجا امضا شد و امروز به کالا تبدیل شده است و امیدواریم تفاهم‌نامه‌هایی که امروز امضا می‌کنیم نیز به زودی به قرارداد و کالا تبدیل شود.
در این آئین چهار تفاهم‌نامه با شرکت‌های داخلی در زمینه‌های ساخت مبدل و قطعات برج‌ها، ساخت کمپرسورها، تجهیزات کنترل فشار و مبدل‌های صفحه‌ای به امضا رسید.
همچنین شرکت پتروشیمی شهید تندگویان با شرکت‌های دانش بنیان طاها قالب توس، کیمیا لوتوس شیمی، همگام صنعت ایستا اهواز و شیمی پژوهان تفاهم‌نامه‌های همکاری در زمینه ساخت کاتینگ روترهای کاترهای پلیمری، ساخت مواد نگهدارنده کولینگ تاور، مهندسی معکوس و ساخت پمپ‌های کولینگ مجتمع و روغن داغ واحد و ساخت کاتالیست پالادیوم بر پایه کربن امضا کرد.