قرارداد پروژه تمام ایرانی SSP-C پتروشیمی شهید تندگویان امضا شد/ افزایش ۴۵۰ تنی ظرفیت تولید با فاینانس داخلی / انعطاف‌پذیری تولید محصولات پلی‌اتیلن ترفتالات شگویا افزایش پیدا می‌کند
قرارداد پروژه تمام ایرانی SSP-C پتروشیمی شهید تندگویان امضا شد/ افزایش ۴۵۰ تنی ظرفیت تولید با فاینانس داخلی / انعطاف‌پذیری تولید محصولات پلی‌اتیلن ترفتالات شگویا افزایش پیدا می‌کند
اقتصادوتجارت : مدیر عامل شرکت پتروشیمی شهید تندگویان در مراسم امضای قرارداد خرید، نصب و راه‌اندازی واحد SSP-C با بیان اینکه اجرای این پروژه از آرزو‌های دیرینه همکاران پتروشیمی شهید تندگویان بوده، گفت: ارزش قرارداد این پروژه تمام ایرانی حدود ۳۰ میلیون یورو بوده که توانستیم با فاینانس ایرانی اجرایی کرده و ظرفیت تولید این شرکت را افزایش دهیم.

به گزارش اقتصادوتجارت به نقل از روابط عمومی گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس، صبح امروز هفدهم آذرمال ۱۴۰۰ با حضور جعفر ربیعی و مدیران عامل پتروشیمی شهید تندگویان و شرکت چگالش، مراسم امضای قرارداد خرید، نصب و راه‌اندازی واحد SSP-C در سالن اجتماعات گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس برگزار شد.
در ابتدای این مراسم مدیر عامل شرکت چگالش با اشاره به امضای اولین قرارداد فی مابین شرکت پتروشیمی شهید تندگویان و چگالش در سال ۱۳۷۷ گفت: پروژه ۱ PET با تکنولوژی زیمر آلمان در این پتروشیمی ساخته شد و سپس پروژهPTA2 با مشارکت شرکت MHI (Mitsubishi Heavy Industry) به شرکت چگالش واگذار شد.
افشار طارمی با اشاره به راه‌اندازی پروژه ۱ PET در آن سال‌ها در دو خط گرید بطری و گرید منسوج، اظهار داشت: این پروژه یک خط گرید بطری و سه خط گرید منسوج داشت که با توجه به الزامات بازار در آن زمان، دو خط به گرید بطری و دو خط به گرید منسوج، تخصیص داده شد.
وی ادامه داد: مجدداً تصمیم بر آن شد تا یکی از خطوط گرید منسوج به تولید گرید بطری تخصیص داده شود و ما در این مناقصه برنده شدیم. تکنولوژی که در این Poly c استفاده می‌شود اضافه کردن واحد SSP-C به کمک یک شرکت چینی است. آنچه این شرکت چینی ساخته و تحویل می‌دهد، معادل آخرین تکنولوژی شرکت بولر است که Poly D را ساخته است.
پس از آن مدیرعامل پتروشیمی شهید تندگویان با اشاره به آغاز این پروژه به‌عنوان یکی از آرزوهای همکاران این شرکت در سال ۸۸ و سپس توقف به دلیل شرایط و مشکلات پیش‌آمده، گفت: در سال ۹۷ که کار خود را به‌عنوان مدیرعامل در این شرکت آغاز کردم با همکاران تصمیم گرفتیم که این پروژه دوباره در مسیر راه‌اندازی قرار گیرد.
وی ادامه داد: با تلاش‌های همکاران خدمات فنی و کمیسیون معاملات و بادقت و درایت اعضای هیئت‌مدیره، تمام موارد این پروژه با جزئیات کنترل شد و توانستیم آن را نهایی کنیم و در حال حاضر این پروژه آماده قرارداد است.
قاسمی شهری با بیان اینکه ارزش این قرارداد جدید حدود ۳۰ میلیون یورو است، اظهار داشت: قرار است منابع مالی و سرمایه‌ای این پروژه تماماً داخلی از محل منابع داخلی پتروشیمی شهید تندگویان و قسمتی نیز توسط شبکه بانکی تأمین شود.
وی در پایان با تشکر از حمایت‌های مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس و اعضای هیئت‌مدیره این شرکت ابراز امیدواری کرد که با کمک‌های شرکت چگالش این پروژه زودتر از زمان تعیین شده به مرحله اجرا و بهره‌برداری برسد.
شایان‌ذکر است؛ هدف از امضای این قرارداد توسعه‌ای افزایش ظرفیت تولید این شرکت به میزان ۴۵۰ تن در روز و باهدف تولید گریدهای بطری در واحد «poly c» است. با اجرای این پروژه خط تولید محصولات پلی‌اتیلن ترفتالات پتروشیمی شهید تندگویان از نظر تولید گریدهای مختلف محصولات انعطاف‌پذیرتر می‌شود.