طرحRHU حدود ٨٣ درصد پیشرفت در بخش مهندسی دارد
طرحRHU حدود ٨٣ درصد پیشرفت در بخش مهندسی دارد
اقتصادوتجارت : مدیر پروژه RHU هلدینگ پترو پالایش اصفهان ،در ارتباط با اجرای طرح RHU در گفتگو با خبرنگار واحد رسانه روابط عمومی وبین الملل هلدینگ پتروپالایش اصفهان گفت: این پروژه به منظور حذف مواد سنگین و مضر از نفت کوره و ته ‌مانده برج تقطیر به مرحله اجرا درآمده است که به عنوان خوراک برای پروژه RFCC به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار واحد رسانه روابط عمومی و بین الملل هلدینگ پترو پالایش اصفهان ،مهندس رحیمیان ادامه داد: نفت کوره تولیدی ٣.۵ درصد ناخالصی دارد که پس از خالص‌سازی، این میزان به نیم درصد می رسد.

وی با بیان اینکه تاکنون در بخش مهندسی طرحRHU علی رغم پیچیدگی‌های خاص بومی سازی شده و حدود ۸۴ درصد پیشرفت داشته‌ایم، تصریح کرد: این پروژه در بخش اجرا پس از انتخاب پیمانکار از اردیبهشت ١۴٠٢ آغاز شد و براساس اوزان فیزیکی به ۵٧ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده و با انحراف .١ درصد به سمت بهره‌برداری فاز اول تا انتهای سال ۱۴۰۴ پیش میرود.

گفتنی است RHU ، طرح تصفیه و آماده سازی ته مانده تولید شده در برج های تقطیر پالایشگاه و ارسال آن به واحدRFCC به منظور تولید فرآورده های نفتی سبک و با ارزش همچون گاز مایع، نفتا، بنزین و نفت گاز می باشد.