«طرح رصد ۳» در منطقه ۲۰ کلید خورد
«طرح رصد ۳» در منطقه ۲۰ کلید خورد
اقتصادوتجارت : «طرح رصد 3» در راستای ارزیابی و نظارت بر اجرای پروژه های توسعه محلی، احصاء مطالبات شهروندان و بررسی دلایل پروژه های نیمه تمام در محلات با حضور رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، رئیس کمیته بودجه و رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران در منطقه ۲۰ کلید خورد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۰؛ در”طرح رصد ۳” با حضور محمد آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، میثم مظفر رئیس کمیته بودجه، احمد صادقی رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران، رضا شنگی شهردار منطقه، معاونین و جمعی از اصحاب رسانه از پروژه های کلان این منطقه از جمله قطب گردشگری بی بی شهربانو، احداث مجموعه ورزشی تقی آباد و سرای محله حمزه آباد و تعدادی از پروژه های توسعه محلی بازدید شد.

🔺میثم مظفر رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه از ابتدای تشکیل شورای ششم توجه ویژه به پروژه های توسعه محلی و بودجه و اعتبارات مناطق ۲۲گانه را مدنظر قرار دادیم تا پروژه ها بر اساس نیازها و مطالبات مردم اجرا شود، گفت: از سال ۱۴۰۰ تا کنون اعتبار بودجه منطقه ۲۰ ، ۴ برابر شده است و ۱۴۰۰ میلیارد تومان برای پروژه های محلات این منطقه اعتبار و بودجه تعیین شده است.

🔺مظفر با اشاره به اینکه از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۳، ۳۰۰ پروژه توسعه محلی در این منطقه اجرا شده است، افزود: احداث ۱۶ میدان میوه و تره بار، احداث ۶۹ کیلومتر کانیو و ۵۹ هزار مترمربع پیاده روسازی، بازسازی ۳۷ مورد چمن مصنوعی، احداث و مرمت ۲۳۱ چشمه بهداشتی و توزیع ۲۱۹ هزار تن آسفالت از جمله اقدامات انجام شده طی ۳ سال اخیر است.

🔺وی با اشاره به بازدید از پروژه های کلان منطقه ۲۰ اظهار داشت: اجرای قطب گردشگری بی بی شهربانو با پیش بینی بودجه بالغ بر ۴۸۳ میلیارد تومان از سوی سازمان بوستان ها و فضای سبز شهرداری تهران و ۳۱ میلیارد تومان بودجه منطقه در چند فاز احداث می شود. همچنین احداث سرای محله حمزه آباد با اعتبار ۳۰ میلیارد تومان و احداث مجموعه ورزشی ۲هزار مترمربعی در محله تقی آباد با اعتبار ۳۰ میلیارد تومان در حال اجرا است.

🔺احمد صادقی رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران در حاشیه بازدید از دژ رشکان گفت: امروز برای سومین سال متوالی طرح رصد ۳ با بازدید از پروژه‌های کوچک مقیاس محلات در منطقه ۲۰ شهرری کلید خورد و طی بازدیدی که از پروژه‌ها انجام شد، پیشرفت قابل توجهی صورت گرفته و مسائل بودجه‌ای پروژه‌ها برطرف خواهد شد.

🔺عضو شورای شهر تهران افزود: درخصوص اثر تاریخی دژ رشکان گزارشی از وضعیت این اثر باستانی ارائه شد و در راستای محصور شدن آثار و استفاده مردم و نیز ثبت جهانی آثار اقدامات لازم اجرایی خواهد شد.

🔺رضا شنگی شهردار منطقه گفت: در طرح رصد ۳ میزان پیشرفت فیزیکی، هزینه کرد، اعتبارات و میزان رشد و روند اجرای احداث عملیات عمرانی برخی کلان پروژه ها مورد بازبینی قرار گرفت.

🔺وی با اشاره به اینکه قطب گردشگری بی بی شهربانو یکی از ارزشمندترین پروژه ها در حوزه گردشگری است اظهار داشت: فاز اول پروژه قطب گردشگری بی بی شهربانو توسط سازمان بوستان ها و فضای سبز شهرداری تهران در حال اجرا است و دامنه جنوبی کوه بی بی شهربانو را تبدیل به یک فضای تفرجگاهی و گردشگری می کند.

🔺شنگی ادامه داد: محله تقی آباد فاقد مجموعه ورزشی بود و بر اساس مطالبات شهروندان مجموعه ورزشی در زمینی به مساحت ۲هزار مترمربع و با هزینه ۳۰میلیاردتومان در حال اجرا است و پیش بینی می شود تا حدود ۸ ماه آینده افتتاح شود.

🔺وی افزود: احداث سرای محله حمزه آباد با هدف ارائه خدمات فرهنگی و اجتماعی به شهروندان در حال اجراست و تا پایان سال افتتاح خواهد شد و با افتتاح این سرا تمامی ۲۰ محله این منطقه دارای سرای محله خواهد شد.

🔺شهردار منطقه با بیان اینکه در یکسال گذشته حدود ۱۶۰ هزار تن آسفالت در این منطقه توزیع شده است گفت: بازسازی ۲۴ مورد آبنما در دستور کار قرار گرفته است که از جمله بازسازی آبنمای میدان نماز با مساحت حدود ۱۰هزار مترمربع در حال اجراست و در رویکرد جدید بازسازی انهار و جداول و پیاده روسازی و آسفالت کامل معابر درجه ۲و ۳ اجرا خواهد شد.

🔺وی اضافه کرد: در راستای توسعه گردشگری زیارتی در شهرری، احداث دیوار پیرامونی امامزاده عبدالله (ع) با اعتباری بالغ بر ۱۶ میلیارد تومان اجرایی شد.

🔺شنگی با اشاره به اینکه تلاش کردیم ورودی های منطقه نسبت به سایر مناطق متفاوت باشد بیان کرد: در خیابان فدائیان اسلام حدفاصل بزرگراه آزادگان تا میدان حضرت عبدالعظیم(ع) عملیات نورپردازی با استفاده از ریسه های نوری به طول بیش از ۴هزار متر اجرا شد.

🔺این گزارش حاکی است در ادامه بازدید از پروژه ها، جلسه هم اندیشی با حضور رئیس کمیسیون برنامه و بودجه،
رئیس کمیته بودجه، رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران، شهردار و مدیران ارشد منطقه ۲۰ و کنشگران و فعالان اجتماعی محلات برگزار شد.