ضرورت بازشناسی شخصیت شهدایی مانند شهید عرب به منظور الگوسازی در جامعه
ضرورت بازشناسی شخصیت شهدایی مانند شهید عرب به منظور الگوسازی در جامعه
اقتصادوتجارت : شهردار تهران در همایشی به شخصیت والای شهید امیر عرب اشاره کرد و گفت: باید شخصیت‌هایی نظیر این شهید بازشناسی شوند و ابعاد شخصیتی وی برای همه ما عیان شود.

سه شنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۱، علیرضا زاکانی شهردار تهران در همایش پیشکسوتان اطلاعات عملیات یگان‌های رزم تهران اظهار کرد: پس از عملیات والفجر ۸ به تهران آمدیم و بعد از آن به سمت پاوه حرکت کردیم، شبی به همراه امیر عرب به سمت ارتفاعات حمید در پاوه رفتیم؛ سیاه شب شده بود و به سختی در سپیده صبح توانستیم برگردیم، در مسیر دیدم که امیر نمی‌تواند با ما بیاید و به سختی راه می‌رود.

شهردار تهران افزود: دو شب بعد به ارتفاعات پروینه رفتیم و در مسیر دیدم امیر مجددا نمی‌تواند به راحتی با ما همراه شود و می‌گفت پاهایم درد می‌کند؛ در اورژانسی که در مسیر درست کرده بودند راز این قضیه مشخص شد و فهمیدیم که ایشان مجروح است و با وجود جراحت از ناحیه‌ کتف و پا حاضر نبود که مسیر را طی نکند.

وی ادامه داد: پس از مدتی اعلام کردند که برای عملیات والفجر ۹ عقب نشینی شده و باید به سمت مریوان میرفتیم، چون چند روز کار کرده بودیم و خسته بودیم یک نفر اعتراض کرده بود اما امیر باز هم اعلام آمادگی کرد و گفت که هر جا کار باشد من به آنجا می روم حتی اگر جاروکشی باشد.

زاکانی در پایان تاکید کرد: باید شخصیت‌هایی نظیر شهید امیر عرب بازشناسی شوند و ابعاد شخصیتی وی برای همه ما عیان شود.