شهرزیرزمینی ميزبان آموزش‌هاي شهروندي در حوزه مدیریت پسماند
شهرزیرزمینی ميزبان آموزش‌هاي شهروندي در حوزه مدیریت پسماند
اقتصادوتجارت : به منظور توسعه فرهنگ شهروندی در مدیریت پسماند تفاهم نامه فرهنگی میان سازمان مدیریت پسماند شهرداري تهران با شرکت بهره برداری متروي تهران و حومه به امضا رسید.

گزارش مديريت ارتباطات و امور بين الملل مدیرعامل شرکت بهره برداری متروي تهران و حومه، مهدی شایسته اصل در این مراسم كه ظهر امروز چهارشنبه ۲۴ آذر ماه در شركت بهره برداري متروي تهران برگزار شد گفت: ۶۳ درصد عبور و مرور شهروندان تهرانی و حتی شهرهای اطراف پایتخت از طریق مترو صورت می گیرد و این ناوگان در حال حاضر با عبور و مرور روزانه بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفري بهترین مکان برای اجرای برنامه های فرهنگی در حوزه مدیریت شهری است.
وي افزود: ناوگان مترو تهران می تواند محلی برای توسعه آموزش‌های شهروندی باشد و با تفاهم نامه ای که میان سازمان پسماند و شركت بهره برداري مترو منعقد شده تلاش داریم بسیاری از آموزش‌های شهروندی در این خصوص را در شهر زير زميني فرهنگ سازی کنیم.
شايسته ادامه داد: در ناوگان مترو شاهد حضور همه اقشار جامعه با تمامی سلیقه‌ها هستیم و این ظرفیت بسیار مناسبی برای اجرای برنامه‌های فرهنگی است، و از این ظرفیت مناسب برای هویت بخشی شهر نیز می توان استفاده کرد.
مدیرعامل شرکت بهره برداری متروي تهران و حومه خاطرنشان کرد: در مسیر فرهنگ سازی باید از ابتکارات و الگوهای نوین و جدید استفاده کنیم و در تلاش هستیم در دوره مدیریت جدید شرکت بهره برداری مترو تهران آموزش های شهروندی را در این ناوگان توسعه دهیم.
وی با اشاره به برگزاری کارگاه های آموزشی و تشکیل کارگروه فرهنگی در این خصوص نیز گفت: با همکاری معاونت امور فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره برداري مترو بنا داریم در این خصوص کارگاه های آموزشی در حوزه هاي آموزش شهروندي در شهر زیر زمینی اجرا کنیم.
مديرعامل شركت بهره‌برداري متروي تهران و حومه گفت: این موضوع مورد تاکید شهردار تهران و اعضای شورای اسلامي شهر تهران است و در تلاش هستیم از ظرفیت ویژه مترو تهران در توسعه آموزش های عمومی در موضوعات ديگر هم استفاده كنيم.
در ادامه مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران نیز گفت: یکی از مشکلات کلانشهر تهران در حوزه پسماند عدم تفکیک زباله و پسماندهای خانگی از مبدا است که همواره مورد تاکید مدیران شهری بوده اما به نتایج قابل قبولی دست نیافته است.
محمد مهدی عزیزی با اشاره به اينكه جلسات متعددی در این خصوص تشکیل و مقرر شد که از طریق فرهنگ سازی، شهروندان را در این مسیر قرار گيرند افزود: تصميم گرفته شد با تشکیل کارگروه آموزش و فرهنگ سازی در مدیریت سازمان پسماند شهر تهران از طریق ناوگان مترو تهران این فرهنگ سازی انجام شود.
وی ادامه داد: مشوقان محیط زیست تنها هشت درصد از زباله ها را از محل خارج می کنند و مابقی را در منازل مورد استفاده قرار می دهند که بنا داریم از طریق ایستگاه های مترو این مهارت و آموزش های شهروندی را در حوزه مدیریت پسماند به شهروندان ارائه کنیم.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداري تهران خاطرنشان کرد: وجود زباله ها و شیرابه های خانگی چهره شهر را آلوده کرد و بنا داریم از طریق این کار فرهنگی چهره شهر را از آلودگی خارج کنیم.
گفتني است نقيب معاون اموراجتماعي شركت بهره برداري متروي تهران و حومه و كيخا معاون فرهنگي اجتماعي سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران نيز توضحياتي را در خصوص اقدامات انجام شده در اين خصوص ارائه كردند.
در پايان تفاهمنامه يكساله اي با موضوع آموزش شهروندي توسط شايسته مديرعامل شركت بهره برداري مترو ي تهران و حومه و عزيزي مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران به امضا رسيد.