شنبه هاي بدون پسماند در دهمین محله منطقه ۱۹ کلید خورد
شنبه هاي بدون پسماند در دهمین محله منطقه ۱۹ کلید خورد
اقتصادوتجارت : طرح شنبه های بدون پسماند در محله مهران منطقه 19 با هدف نهادینه سازی فرهنگ بازیافت و تحقق اهداف کاپ کلید خورد.


به گزارش اقتصادوتجارت به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، علی توکلی شهردار منطقه آموزش شهروندی را یکی از عوامل مهم در جلب حداکثری مشارکت شهروندان در امر تفکیک پسماند و در نتیجه تسریع در چرخه بازیافت دانست و گفت: در همین راستا نیز طرح شنبه های بدون پسماند از سال گذشته تا کنون در ۹ محله منطقه اجرا و از ابتدای مهرماه سال جاری در محله مهران نیز آغاز شده است.
او خاطرنشان کرد: از ابتدای اجرای این طرح در محله مهران تاکنون ۸۷۳ واحد مسكوني و تجاري از آموزش تفكيك از مبداء بهره مند شده اند، ضمن اینکه اطلاع رساني های لازم درخصوص شنبه های بدون پسماند و نحوه اجرای آن نيز صورت گرفته است.
توکلی توزیع ۵۲۰ كيلوگرم كيسه مخصوص جمع آوري پسماند خشك بین شهروندان محله مهران را از دیگر اقدامات اجرایی در این طرح اعلام کرد و ادامه داد: در این طرح شهروندان ترغیب شده اند که روزهای شنبه از ساعت ۹ تا ۱۰ زباله های خشك خود را بیرون از ساختمان قرار دهند تا این پسماندها طی ساعت ۱۰ تا ۱۲ جمع آوری شود.
شهردار منطقه در بخش دیگری به برنامه هاي آموزشي هفته ملی کودک با محوریت تحقق اهداف طرح کاپ اشاره و بیان کرد: برپايي كارگاه خلاقيت در روستاي كاشانك، اجراي برنامه كتابخواني ویژه كودكان در خانه تلاش، ارائه آموزش به كودكان در سراهاي محلات و برپايي كارگاه نقاشي و رنگ آميزي با موضوع تفكيك پسماندها از جمله برنامه های مناسبتی این هفته بوده است.