شرکت ملی نفت حامی اصلی بازیگران زیست بوم فناوری و نوآوری است
شرکت ملی نفت حامی اصلی بازیگران زیست بوم فناوری و نوآوری است
اقتصادوتجارت : مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران گفت: وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران، رتبه نخست در حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در کشور را دارند.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، سیدمهدیا مطهری طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (۱۶ و ۱۷ اسفندماه) در نشست مشترک مدیران پژوهش، فناوری و کالای نفت و شورای پورتفولیوی مدیریت پژوهش و فناوری به میزبانی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران در منطقه عملیاتی سروستان و سعادت‌آباد شرکت نفت و گاز زاگرس جنوبی با حضور مهدیا مطهری، مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت، مهدی حیدری، مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی، علی منتصری، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی ضمن بررسی میدانی موارد پژوهشی و فناورانه شرکت نفت مرکزی اعلام کرد: با توجه به ظرفیت و عملکرد مطلوب همکاران در بخش‌های مختلف شرکت نفت مرکزی به‌ویژه زاگرس جنوبی، با حضور میدانی در زیرمجموعه‌های این شرکت از نزدیک موارد پژوهشی و فناورانه بررسی و تأیید خواهد شد.

وی هدف از برگزاری چنین نشست‌هایی را افزایش سرعت کار در فرآیندهای پژوهشی و فناورانه ذکر و تأکید کرد: راهبردهای شرکت ملی نفت ایران در حوزه پژوهش و فناوری ازسوی مدیرعامل تبیین شده و پایلوت‌های میدانی فناورانه، محور این راهبردهاست.

مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت افزود: با حضور میدانی در مناطق عملیاتی به‌دنبال یکپارچه‌سازی عمودی هستیم، به عبارت دیگر، ذی‌ربطان از ستاد شرکت‌های ملی نفت و نفت مناطق مرکزی و همکاران منطقه عملیاتی دور یک میز جمع می‌شوند و پیشنهادهای پژوهشی و فناورانه را ارزیابی می‌کنند؛ در این حالت، سرعت تصمیم‌گیری به شکل قابل‌ملاحظه‌ای افزایش می‌یابد.

مطهری با تأکید بر اینکه نتیجه‌محوری برای ما الزام است، یادآور شد: یکی از مشکلات ما نبود تعریف صحیح مسئله است و تصور می‌شود تنها وقت گذاشتن روی انجام یک پروژه بسیار اهمیت دارد، در حالی که تعریف درست مسئله، نیمی از کار را جلو می‌برد.

وی همچنین پروژه‌های فرصت مطالعاتی و پژوهش‌گری را ظرفیت مناسبی برای تعریف صحیح مسائل دانست که پژوهشگران و استادان دانشگاه می‌توانند از طریق این نوع پروژه‌ها، مشارکت فعالی در پروژه‌های پژوهش و فناوری داشته باشند.