سقف زمان انتظار برای دریافت وام ازدواج حداکثر ۱۰ روز کاری اعلام شد
سقف زمان انتظار برای دریافت وام ازدواج حداکثر ۱۰ روز کاری اعلام شد
اقتصادوتجارت : اداره کل اعتبارات بانک با صدور اطلاعیه‌ای به شعب پست بانک ایران در سراسر کشور، سقف زمان انتظار پرداخت وام ازدواج پس از تکمیل مدارک را حداکثر ۱۰ روز کاری اعلام کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی پست بانک ایران، مدیریت کل عملیات پولی و اعتباری بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران با ابلاغ بخشنامه ۰۱/۹۳۵۳ مورخ ۱۴۰۱/۰۴/۱۲ اعلام کرد، بر طبق دستور رئیس جمهوری برای تسریع و تسهیل در پرداخت وام ازدواج از نظر وثایق، تضامین و تعیین سقف زمان انتظار، بانک‌ها و موسسات اعتباری باید با اعتبار سنجی متقاضیان و اخذ سفته و یا یک ضامن معتبر، این تسهیلات را پرداخت کنند.
همچنین بانک‌ها موظف هستند تا در به سرعت ضمن تعیین شعبه، پذیرش متقاضیان در سامانه قرض‌ الحسنه ازدواج را انجام دهند و در صورت تکمیل مدارک مشتریان ظرف حداکثر ۱۰ روز کاری نسبت به پرداخت تسهیلات اقدام کنند.
بر اساس این بخشنامه، عدم اجرا یا تاخیر در پرداخت تسهیلات تخلف بوده و قابل پیگیری در مراجع ذی‌صلاح است.
بر اساس این گزارش، چنانچه متقاضیان مربوطه در هر مرحله از دریافت تسهیلات خود، از روند پرداخت تسهیلات شکایت داشته می‌توانند از طریق سامانه ارتباطات مردمی بانک مرکزی به شماره ۲۷۰۶ ثبت و بانک‌ها نیز باید در اسرع وقت به شکایات واصله متقاضیان رسیدگی کنند.