سرپرست خدمات شهری منطقه ۱۸ ویژه برنامه های روز هوای پاک را اعلام کرد
سرپرست خدمات شهری منطقه ۱۸ ویژه برنامه های روز هوای پاک را اعلام کرد
اقتصادوتجارت : به منظور گرامیداشت روز جهانی و هفته ملی هوای پاک با شعار " هوای پاک ،حقوق عامه، اراده ملی" اقداماتی ویژه ای در نواحی هفتگانه منطقه 18 برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۸- رضا شیرزادیان سرپرست خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۱۸ در راستای شعار روز ملی هوای پاک به “عنوان هوای پاک، حقوق عامه، اراده ملی، ” گفت: هواي پاك حق طبيعي همه ي ما است و آلودگي هوا تاثيرات جبران ناپذيري بر تمامي موجودات و گياهان مي گذارد، به خصوص آلاينده ها که قاتل خاموش اين روزها هستند و بخش مهمي از آنها ناشي از سوخت ماشين آلات سبك، سنگين وكارخانه ها هستند. همچنين اين مناسبت به صورت نمادين مي تواند زمينه ساز جلب مشاركت و توجه اكثريت اقشار جامعه به ويژه مسئولين جهت كاهش آلودگي هوا باشد و هواي پاك به عنوان عنصر حياتي موجودات زنده ، مهمترين نقش را در حيات انسان ايفا مي كند و داشتن هواي پاك نياز به مشاركت مردمي دارد.
شيرزاديان در ادامه افزود: در اين راستا اداره محيط زيست و توسعه پايدار منطقه با تعامل و همكاري شهرداران نواحی هفتگانه منطقه ۱۸، مشاركت اداره زيباسازي ،مديريت پسماند، معتمدین محلات، مديران سراي محلات و شهروندان در جهت ترويج فرهنگ محيط زيست، ارتقا سطح بينش و آگاهي و نهادينه ساختن الگوهاي فرهنگي در سطح محلات، در خانه محيط زيست سراي محلات منطقه بارعایت پروتکل های بهداشتی وسلامت شهروندان اقدام به برگزاري برنامه هایی ازقبیل ؛
-اجرای وبینار تخصصی و گفتگو با اساتید با موضوع هوای پاک وراههای پیشگیری در این زمینه
-برگزاری پیاده روی بهمراه ورزشکاران ایستگاه تندرستی در بوستان های منطقه
-اجرای جشنواره آموزشي – فرهنگي شامل نمايش با موضوع حافظ هواي پاك
-تقدیر و اهدای جوائز به کودکان شرکت کننده در مسابقه
-پخش ویدئو کلیپ آموزشی هوای پاک درکانون کودک
-مسابقه باد بادك سازي و نقاشي ويژه كودكان
-نصب بنرهاي پرتابلي در سطح منطقه
-برگزاری کارگاه آموزشی هوای پاک
-كاشت نهال
سرپرست معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه در جهت ترویج ، ارائه طرح نو و برنامه محوری نیز تشکر و قدرانی از معتمدین و فعالان محيط زيست محلات را داشت .
گفتنی است آمارها نشان می‌دهد سالانه در شهر تهران بیش از چهار هزار و چهارصد نفر بر اثر آلودگی هوا می‌میرند، ۵/۵ درصد از مرگ‌ و میر شهر تهران منتسب به آلودگی هواست. در شهر تهران در هر دو ساعت یک نفر بر اثر آلودگی هوا جان خود را از دست می‌دهد و سالانه دو هزار و پانصد و بیست و دو مورد بستری قلبی عروقی و شش هزار و نهصد و بیست وپنج بستری به دلیل بیماری تنفسی در این شهر، ناشی از آلودگی هواست.