زنگ بازگشایی مدارس در دبیرستان ماندگار شهید مدرس نواخته شد
زنگ بازگشایی مدارس در دبیرستان ماندگار شهید مدرس نواخته شد
اقتصادوتجارت : زنگ مهر و آئین بازگشائی مدارس در شروع سال تحصیلی جدید با حضور عضو شورای اسلامی شهر تهران، مدیران ارشد شهری شهرری و شهردار منطقه 20 در دبیرستان ماندگار شهید مدرس برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۰؛ آیین نواختن زنگ بازگشایی مدارس در سال تحصیلی ۱۴۰۳ با حضور پرویز سروری نائب رئیس شورای اسلامی شهر تهران، باب الحوائجی فرماندار ویژه شهرستان ری، سرهنگ روح الله قنبری فرمانده سپاه شهرستان ری، رضا شنگی شهردار منطقه۲۰، سمایی معاون مدیر کل آموزش شهروندی شهرداری تهران، محمد قاسم طرهانی فرمانده انتظامی شهرستان ری، حامد احمدپور رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرری و مدیران آموزش و پرورش و خانواده معظم شهدا در دبیرستان ماندگار شهید مدرس برگزار و زنگ آغاز تحصیلی توسط پدر شهید داود اروانه نواخته شد.

🔺سروری نائب رئیس شورای اسلامی شهر تهران در این مراسم گفت: امسال بازگشائی مدارس با ولادت حضرت رسول اکرم(ص) و امام صادق(ع) و هفته دفاع مقدس مصادف شده است و همزمانی هفته دفاع مقدس با آغاز سال تحصیلی یعنی تلفیق علم و جهاد که این مهم برای دستیابی به رشد و کمال الزامی است و شما آینده سازان می بایست برای سازندگی میهن خود همواره تلاش و کوشش کنید.

🔺وی با بیان اینکه شما دانش آموزان در معرض انتخاب بزرگ هستید و انتخاب درست موجب رشد و تعالی می شود، افزود: برای ساختن میهن عزیزمان و دستیابی به قله های کمال و اعتلای عمیق، تلاش، کوشش و سختکوشی الزامی است.

🔺سروری با اشاره به اینکه حر در واقعه عاشورا بین یزید و امام حسین(ع)، امام را انتخاب کرد، اضافه کرد: انتخاب یک فرد وی را از پائین ترین مرتبه جهنم به بالاترین مرتبه بهشت اعتلا داد و بنابراین انتخاب درست ارزش و شأنیت را شما را تعیین می کند.

🔺وی با بیان اینکه در زمان دفاع مقدس حدود ۱۰۰ نفر از دانش آموزان این مدرسه به جبهه های جنگ عازم شدند و به شهادت رسیدند، اظهار داشت: شما عزیزانی که در این مدرسه تحصیل می کنید باید بدانید که مسئول خون این شهدا هستید و با کسب علم و تزکیه ادای امانت را به نحو شایسته انجام دهید.

🔺رضا شنگی شهردار منطقه ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی جدید و هفته دفاع مقدس، گفت: این مدرسه بیش از ۱۰۰ شهید را تقدیرم نظام و انقلاب کرده است و در اولین روز مهر ماه دانش آموزان عزیز با تأسی از یاد و نام شهدای گرانقدر سال تحصیلی را با قوت آغاز کردند.

🔺وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای بازگشائی مدارس و استقبال از مهر خاطرنشان کرد: سال گذشته عملیات آسفالت و بهسازی در حیاط بیش از ۵۵ مدرسه انجام شد و امسال نیز خط کشی و نقاشی حیاط مدارس،نقاشی دیواری و خط کشی معابر سطح شهر اجرا شد.

🔺شنگی با بیان اینکه آغاز مهر ماه شروع آگاهی و اندیشه ورزی است، اظهار داشت: در راستای تجهیز مدارس، ۸۵۰ نیمکت با هزینه ای بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان تهیه شده است و هفته آینده در حیاط مدارس نصب خواهد شد.

🔺وی اضافه کرد: با تعامل شهرداری منطقه و ادارات آموزش و پرورش نواحی یک و ۲ شهرری، تلاش خواهیم کرد تا پایان سال، هوشمندسازی مدارس انجام شود.

🔺اجرای مانور راپل توسط گروه فاتحین و گروه سرود جنت الرضا (ع) و اهدای شاخه های گل به دانش آموزان از برنامه های آئین بازگشائی مدارس در این مدرسه بود.

🔺این گزارش حاکی است در مراسم دیگری با حضور سید علی یزدی خواه نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، رضا شنگی شهردار منطقه، حسین نصراله رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان ری، سرهنگ روح الله قنبری فرمانده سپاه شهرستان ری و حسین سعیدی یکتا رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک شهرری در مدرسه پسرانه تزکیه شیفت ظهر، آیین نواختن زنگ بازگشائی مدرسه برگزار شد.

🔺گفتنی است با هدف تجلیل از مقام شامخ معلمان و کادر آموزش در اولین روز مهر ماه، در قالب ۱۸ تیم جداگانه متشکل از مدیران ارشد و روسای ادارات معاونت اجتماعی منطقه با حضور در ۱۸۵ مدرسه و مرکز آموزشی از کادر آموزشی تقدیر شد.