ایکوپرس- داود خسروی با بیان اینکه نمونه آزمایشی تارا برقی در تیرماه رونمایی شده، تبدیل پلتفرم خودروی بنزینی به برقی و طراحی پلتفرم اختصاصی خودروی برقی را دو مسیر تولید خودروی برقی در جهان دانست و گفت: در ایران نیز مشابه سایر کشورها عمل می شود.
وی با بیان این که طراحی پلتفرم جدید با مفهوم برقی هزینه قابل توجهی دارد، گفت: اگر خودروی برقی با اعمال تغییراتی در پلتفرمهای بنزینی موجود طراحی و تولید شود، هزینه میلیارد دلاری در برنخواهد داشت و این یکی از روشهایی است که خودروسازان غربی مانند پژو، رنو و خودروسازان شرق آسیا نیز برای طراحی و تولید خودروی برقی استفاده کرده اند.
خسروی ادامه داد: شرکت جتکو با رویکرد ساخت اجزای اصلی خودرو در داخل کشور برای کاهش هزینه تولید و کاهش ارزبری، پروژه ساخت خودروی برقی را بر روی جدیدترین پلتفرم ایران خودرو یعنی خودروی تارا آغاز کرده که خوشبختانه به نتایج بسیار خوبی هم تا این مرحله رسیده است.
وی با بیان اینکه مجموعه پاورترین خودرو شامل الکتروموتور، باتریپک، درایو، شارژر و مبدل DC به DC به طور کامل توسط تیمهای تخصصی جتکو طراحی شده و ساخت نمونهها کاملا در داخل انجام شده، گفت: برخی قطعات کوچک به ویژه قطعات جزئی الکترونیکی از منابع خارجی تامین می شود که داخلی سازی آن نیز با توسعه زیرساختها در دستور کار برخی قطعهسازان است.
خسروی ادامه داد: بهرهبرداری از خودروی برقی، صرفا با تولید خودرو امکانپذیر نمیشود، چرا که استفاده از خودروی برقی، نیازمند ایجاد بستر و زیرساختهایی در کشور مانند ایستگاههای شارژ سریع است که فراهم آوردن آن به عهده خودروساز نیست؛ همانطور که تامین جایگاه سوخت بنزین بر عهده خودروساز تولیدکننده خودروی بنزینی نیست.
وی افزود: ایستگاه های شارژ خودروی برقی باید در سطح کشور ایجاد شود تا خودروهای برقی در زمان ۲۰ دقیقه شارژ شوند، ایجاد شرایطی برای پارکینگهای شخصی مالکان نیز ضروری است تا شارژ خودرو در زمان پنج تا هشت ساعت انجام شود.
وی با بیان اینکه در تمام دنیا دولتها به تامین زیرساختهای موردنیاز برای خودروی برقی کمک میکنند، افزود: علاوه بر توسعه شبکه ایستگاههای شارژ خودرو، تامین برق مورد نیاز بهویژه در ماههای پیک مصرف برق حایز اهمیت است.
وی با اشاره به ضرورت ایجاد زیرساخت در شرکت های قطعه سازی گفت: قطعه سازان نیز برای به تولید انبوه رسیدن خودروی برقی نیاز به حمایت هایی به ویژه در خصوص سرمایهگذاری در خطوط تولید دارند که ضروری است در این زمینه نیز تسهیلات لازم از سوی بانک ها در اختیار آنان قرار گیرد.
خسروی گفت: نمونهسازی محصول در شرکت جتکو صورت میگیرد تا امکان تولید قطعات در کشور و وجود دانش طراحی و ساخت آن به اثبات برسد، اما باید شرایطی فراهم شود تا زیرساخت لازم برای تولید انبوه ایجاد شود.
وی ادامه داد: در حال حاضر، در دنیا بخش قابل توجه هزینه خودروی برقی، مربوط به پک باتری است که بین ۳۵ تا ۴۵ درصد قیمت خودرو را شامل میشود و در همه کشورها به خریدار خودروی برقی یارانههای دولتی تخصیص مییابد که بخشی از هزینه تولید را پوشش میدهد، مشوقهایی مانند پارکینگ رایگان، امکان تردد در محدودیتهای طرح ترافیک و تخفیف در بیمه و مالیات برای خودروهای برقی نیز در نظر گرفته میشود.
رونمایی از نمونه صنعتی خودروی برقی تارا تا پایان سال/ تولید انبوه خودروی برقی، مستلزم تامین زیرساختهای مورد نیاز است
برچسب ها
این مطلب بدون برچسب می باشد.
به مناسبت روز جهانی کار و کارگر برگزاری پویش دورهمی تلاشگران شركت (دستان پرتلاش)
حضور مدیرعامل و تعدادی از کارگران فولاد اکسین خوزستان در دیدار با رهبر انقلاب؛ اکسینی ها با روحیه مضاعف برای تحقق شعار سال تلاش خواهند کرد
مدیر احیا مستقیم شرکت فولاد هرمزگان مطرح کرد: رکوردشکنی فراتر از ظرفیت اسمی و عملیاتی
برگزاری پویش دورهمی تلاشگران شركت (دستان پرتلاش)
اقتصادوتجارت : ذوب آهن اصفهان شناسنامه فولاد ایران به همت والای مردان و زنان خدوم چون دری درخشان با قدمتی بیش از نیم قرن در دل این مرز و بوم می درخشد، مردان و زنانی که به عنوان سرمایه های اصلی شرکت با دل و جان در راستای تحقق اهداف کشور عزیزمان ایران از هیچ تلاش و کوشش دریغ نورزیده و شرایط سخت و محیط خشن صنعتی را به جان می خرند تا بتوانند روزی حلال را به خانواده خویش هدیه دهند.
اکسینی ها با روحیه مضاعف برای تحقق شعار سال تلاش خواهند کرد
اقتصادوتجارت : سجاد خراسانی سرپرست روابط عمومی شرکت فولاد اکسین خوزستان در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی با اعلام این خبر اظهار داشت: به مناسبت هفته جهانی کار و کارگر،توفیق بزرگی نصیب تعداد ۷۵ پرسنل تلاشگر مجموعه فولاد اکسین خوزستان شد که به نیابت از همه کارگران این شرکت در دیدار با رهبر معظم انقلاب اسلامی حضور داشته باشند.
رکوردشکنی فراتر از ظرفیت اسمی و عملیاتی
اقتصادوتجارت : مدیر احیا مستقیم شرکت فولاد هرمزگان گفت: افزایش کمیت همراه با حفظ کیفیت برای رکوردزنی تولید واحد احیا مستقیم در فروردین ماه مد نظر بوده است و تولید این واحد 15 درصد بالاتر از طراحی کارخانه و بهترین عملکرد یک واحد احیا مستقیم بدون ریومپ با این ظرفیت تولید نسبت به طراحی در کل ایران محسوب میشود.
ثبت دیدگاه
- دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
- پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.