رونمایی از تمبر سرو سیمین در هفتمین جشنواره بین المللی صنایع دستی و هنرهای سنتی فجر با هدف تحول اقتصاد و تقویت زنجیره ارزش
رونمایی از تمبر سرو سیمین در هفتمین جشنواره بین المللی صنایع دستی و هنرهای سنتی فجر با هدف تحول اقتصاد و تقویت زنجیره ارزش
اقتصادوتجارت : هفتمین جشنواره بین المللی صنایع دستی و هنرهای سنتی فجر، ۲۶ بهمن ماه در محل موزه ملی با حضور مسئولان برگزار خواهد شد.

مریم جلالی، معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی در جمع خبرنگاران گفت: نمایشگاه صنایع دستی گام مهم و بزرگی بود که با همت و تلاش بسیار به پایان رسید.

جلالی گفت: ایران سرزمین جشنواره ها است اما نتیجه بعد از این جشنواره ها مهم تر بوده و پیامدهای آن باید احساس شود.

وی گفت: هفتمین دوره را به فال نیک میگیریم و با کشورهای مختلف رایزنی شده و اولین بار است که به شکل بین المللی برگزار می شود.

دکتر جلالی در ادامه گفت افتتاحیه این مراسم در موزه ملی خواهد بود و جشنواره مبتنی بر یک سری مشورت‌های جمعی و رویکردهای تخصصی و علمی پیش خواهد رفت.

معاون صنایع دستی تاکید کرد چشم انداز و اهداف کلان در چندین جلسه بررسی شده و تحول اقتصاد و تقویت زنجیره ارزش هدف اصلی آن است.

دکتر جلالی تاکید کرد بستر گفتگوی سازنده بین حاضرین و مدعوین مهیا شده و از اهداف این نمایشگاه است.

جلالی تاکید کرد بالا بردن عزت نفس هنرمندان و تقویت جایگاه صنایع دستی کشور از ارکان نمایشگاه است و توسعه کسب و کار صنایع دستی و هنرهای سنتی و ترغیب به خرید صنایع دستی مورد توجه قرار گرفته است.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی در پایان گفت آشتی بین اقتصاد خلاق و صنایع دستی هدف ماست و این جشنواره اصالتها و ریشه ها را هدف گرفته و این در نمایشگاه صنایع دستی بسیار مشهود بود.