رشد پایدار و مدیریت مالی قوی بانک صادرات ایران در سال ۱۴۰۳
رشد پایدار و مدیریت مالی قوی بانک صادرات ایران در سال ۱۴۰۳
اقتصادوتجارت : عملکرد بانک صادرات ایران در سه‌ماهه نخست سال ۱۴۰۳ نشان از رشد پایدار و مدیریت مالی قوی این بانک دارد. افزایش قابل توجه سود خالص، درآمدهای تسهیلات و سپرده‌گذاری و همچنین بهبود تراز مالی، بانک صادرات را در مسیر توسعه و موفقیت بیشتر قرار داده است. این دستاوردها نه تنها جایگاه بانک را در بازار مالی تقویت می‌کند، بلکه نویدبخش آینده‌ای روشن برای سهامداران و مشتریان این بانک است.

به گزارش اختصاصی خبرنگار شبکه خبری اقتصادوتجارت ، بانک صادرات ایران در ۳ ماهه منتهی به خرداد ۱۴۰۳ به سود خالص ۵۸۱ میلیارد تومانی دست یافت که این رقم نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۵۶ درصد رشد داشته است. سود هر سهم نیز در این دوره به ۲۷ ریال رسید.

خالص درآمد تسهیلات و سپرده‌گذاری بانک به ۴۴ هزار میلیارد تومان (همت) رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل، رشدی چشمگیر ۵۸۷۸ درصدی را نشان می‌دهد. علاوه بر این، خالص درآمد کارمزد نیز با افزایش ۵۸ درصدی به ۱۳۹۶ میلیارد تومان رسید.

در گزارش فعالیت ماهانه خردادماه ۱۴۰۳، بانک صادرات ایران مجموع درآمدهای حاصل از تسهیلات اعطایی را برابر با ۶ هزار و ۲ میلیارد تومان اعلام کرده است. تسهیلات وصولی نیز بالغ بر ۴۶ هزار میلیارد تومان ثبت شده است.

بانک صادرات ایران در سومین ماه از ابتدای سال مالی خود عملکردی قابل توجه را به نمایش گذاشته است. این بانک توانسته با افزایش درآمدها و بهبود شاخص‌های مالی، جایگاه خود را در بین بانک‌های برجسته کشور مستحکم‌تر کند.

میزان سرمایه ثبت‌شده بانک صادرات در پایان خردادماه ۱۴۰۳ برابر با ۲۱ هزار و ۵۳۵ میلیارد تومان گزارش شده است. این بانک توانست میزان پرداختی خود را جهت سود سپرده‌های سرمایه‌گذاری به ۵ هزار و ۴۱۳ میلیارد تومان برساند.

در سومین ماه از سال مالی، بانک صادرات ایران موفق به کسب درآمد تجمیعی ۱۷ هزار و ۶۹۶ میلیارد تومانی از محل تسهیلات اعطایی شد. همچنین درآمد عملیاتی محقق‌شده بانک به مبلغ ۶ هزار و ۷۸۶ میلیارد تومان رسید.

تسهیلات اعطایی بانک صادرات نسبت به دوره مشابه سال گذشته، روند صعودی ۳۶ درصدی را تجربه کرده است. بیشترین درآمد بانک در اردیبهشت‌ماه شناسایی شده است و عمده‌ترین درآمد در خردادماه به بخش «مرابحه» با ۲ هزار و ۱۷۳ میلیارد تومان و «خرید دین» با یک هزار و ۳۰۷ میلیارد تومان تعلق دارد.

درآمد بخش «مرابحه» ۳۶ درصد از کل درآمدهای شناسایی‌شده و بخش «خرید دین» نیز ۲۱ درصد از کل درآمد ماهانه را به خود اختصاص داده‌اند. طبق صورت مالی منتشرشده در کدال، بانک صادرات ایران توانسته در خردادماه ۱۴۰۳ تراز مثبت ۱۱ درصدی را به ثبت برساند.

پرداختی‌ها به سپرده‌های بلندمدت:

میزان پرداختی بانک صادرات برای سود سپرده‌های پرداختی به ۵ هزار و ۴۱۳ میلیارد تومان رسید که نسبت به سال گذشته ۶۴ درصد افزایش داشته است. بیشترین پرداختی بانک در این دوره مربوط به «سپرده‌های بلندمدت ۳ ساله» با مبلغ ۲ هزار و ۲۰۴ میلیارد تومان بوده است.