راه اندازی سیستم هوشمند توزین و کنترل برخطِ موجودی گندم در استان مرکزی / ارتقای کیفیت کالاهای اساسی ذخیره‌سازی شده و صرفه‌جویی در هزینه‌ها
راه اندازی سیستم هوشمند توزین و کنترل برخطِ موجودی گندم در استان مرکزی / ارتقای کیفیت کالاهای اساسی ذخیره‌سازی شده و صرفه‌جویی در هزینه‌ها
اقتصاد و تجارت : مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی از راه‌اندازی سیستم هوشمند توزین و پایش برخط موجودی گندم در سیلوی شهید راستگوی اراک خبر داد و گفت: برای ذخیره‌سازی باکیفیت کالاهای اساسی و گندم تلاش شده و اقدامات زیست محیطی در فرایند تأمین کالاهای اساسی و در زنجیره تأمین گندم، آرد و نان برای سلامت شهروندان انجام شده است.

به گزارش اقتصاد و تجارت به نقل از روابط عمومی شرکت بازرگانی دولتی ایران؛ غلامرضا ملکی گفت: سیستم هوشمند توزیع و موجودی آنلاین برای اولین بار در سلوی شهید راستگوی اراک راه‌اندازی شده و سیستم نظارتی در زنجیره گندم، آرد و نان ارتقای پیدا کرده است.

ملکی به جذب ۳۹ درصدی بهسازی و نوسازی واحدهای نانوایی استان نیز اشاره کرد و گفت: برای افزایش سلامت نان تولیدی، نانوایی‌های دارای شرایط بهسازی، تجهیز و نوسازی شده‌اند.

وی استفاده از فیلتر برای جلوگیری از انتشار گرد و خاک در سیلوی گل محمدی و حفظ سلامت شهروندان ساکن در اطراف سیلو با صرف هزینه‌ای حدود ۷ میلیون تومان و نصب نمونه بردار اتوماتیک در این سیلو برای افزایش سلامت کار در محیط سیلو با صرف هزینه‌ای حدود ۴۷ میلیون تومان را از اقدامات مهم دیگر این اداره کل بر شمرد.

حل و فصل دعاوی حقوقی و بسته شدن پرونده‌های سال‌های گذشته و دریافت رای قطعی و تعیین و تکلیف کارخانجات که کسری گندم داشته و به دولت بدهکار بودند نیز از اقداماتی بود که ملکی به آن اشاره کرد.

مدیرکل غله وخدمات بازرگانی استان مرکزی اضافه کرد: طی سال‌های گذشته با تغییر کاربری انبارهای ساده توانستیم آن‌ها را به چرخه استفاده و ذخیره‌سازی برگردانیم که صرفه‌جویی ریالی قابل ملاحظه‌ای در ذخیره‌سازی و نگه‌داری کالاهای اساسی داشته‌ایم که از آن جمله انبار ۱۰۰۰ تنی غیرقابل استفاده بود که با تغییرات کاربری به چرخه بهره‌برداری رسید.

ملکی گفت: طی ۱۲ سال گذشته در تولیدات آرد کارخانجات استان در ارزیابی با شاخص‌های تعیین شده کیفی آرد هیچ عدم انطباقی گزارش نشده و آرد تولید شده با شاخص‌های منطبق و در محدوده استاندار بوده است که گزارش دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی مهر تأییدی بر این ادعا است.

وی افزود: با تجهیز و نوسازی املاک و دارایی‌های ساختمانی از جمله تجهیز مهمانسراها و ساختمان اداری اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی توانستیم از آسیب بیشتر به این بناها جلوگیری و در کاهش هزینه‌ها مؤثر باشیم.