راه اندازی تجهیزات پیشرفته جدید بیمارستان شهید مطهری ، در راستای مسئولیت اجتماعی ذوب آهن اصفهان
راه اندازی تجهیزات پیشرفته جدید بیمارستان شهید مطهری ، در راستای مسئولیت اجتماعی ذوب آهن اصفهان
اقتصادوتجارت : علیرضا آجدانی رئیس بیمارستان شهید مطهری ذوب آهن اصفهان چهارشنبه ۲۷ بهمن ماه در گفتگوی ویژه خبری شبکه ۵ سیما گزارشی از راه اندازی تجهیزات پیشرفته جدید بیمارستان شهید مطهری و همچنین برنامه این بیمارستان جهت راه اندازی بخش های جدید در راستای مسئولیت های اجتماعی ذوب آهن اصفهان ارائه داد.

آجدانی در پاسخ به سوالی در خصوص خدمات این بیمارستان در مقابله با بیماری کرونا گفت : این بیمارستان در موج اخیر شیوع این بیماری ، همچون موج های قبلی ، به مردم منطقه و مراجعه کنندگان خدمات ارائه می دهد و هم اکنون دو بخش خود را به این امر اختصاص داده که در حال حاضر ۱۵ بیمار کرونایی در این مرکز درمانی بستری هستند .
وی در خصوص تجهیزات پیشرفته جدید بیمارستان شهید مطهری ذوب آهن گفت : این تجهیزات با مشارکت بخش خصوصی نصب و راه اندازی شده است . یکی از مهمترین تجهیزات جدید ، MRI است که از جمله کم عارضه ترین و دقیق ترین تجهیزات تشخیصی است و در این تکنیک بسیاری ضایعات بافتی و تومورها قابل تشخیص هستند.

آجدانی گفت : دیگر تجهیز جدید بیمارستان ، دستگاه سی تی اسکن ۱۶ اسلایس است که توانمندی زیادی در نمونه گیری مکرر دارد و از جمله در تشخیص سرطان احتمالی داخلی ، بررسی بیماری های ریوی و بسیاری موارد دیگر کاربرد دارد .
رئیس بیمارستان شهید مطهری از نصب دستگاه پیشرفته دانسیتومتری(سنجش تراکم استخوان) نیز خبر داد و گفت : این تجهیزات برای تشخیص به هنگام است که به روند درمان کمک شایانی می کند .
وی افزود : دستگاه پیشرفته سنگ شکن نیز در این مرکز درمانی نصب شده که توانایی های ویژه ای دارد از جمله اینکه نیاز به بیهوشی و بستری ندارد ، کم هزینه است و عوارض کمتری دارد و قابلیت شکستن سنگ های حالب کلیه را نیز دارد.
آجدانی از راه اندازی دستگاه ماموگرافی دیجیتال جهت تشخیص سرطان پستان خبر داد و گفت : ماموگرافی دیجیتال یک دوم روش آنالوگ اشعه دارد و ۴۶ برابر دقیق تر است.

رئیس بیمارستان شهید مطهری اظهار داشت : این دستگاه ها راه اندازی شده اند و با تکمیل مسائل مربوط به بیمه ، امیدواریم ۲۰۰ هزار نفر اعضاء خانواده های شاغلین و بازنشستگان ذوب آهن و همچنین مردم منطقه با کمترین هزینه از نیمه دوم اسفند ماه بتوانند از این خدمات استفاده کنند.
وی گفت : با توجه به این خدمات جدید و پیشرفته ، نه تنها بسیاری مراجعات مردم منطقه به سایر شهرها کاهش می یابد بلکه احتمالاً شاهد مراجعه بسیاری از شهرهای اطراف خواهیم بود .
آجدانی همچنین خبر از راه اندازی بخش های جدیدی در بیمارستان شهید مطهری همچون بخش آی سی یو و دیالیز در سه ماهه اول سال آینده خبر داد و گفت : خبرهای خوب دیگری نیز از خدمات جدید این مرکز درمانی در آینده نزدیک منتشر خواهد شد.