راه‌اندازی قرارگاه راهیان‌نور خانوادگی و خودروهای شخصی در استان‌ها/ روایتگری پیشکسوتان برای تبیین حقایق دفاع‌مقدس
راه‌اندازی قرارگاه راهیان‌نور خانوادگی و خودروهای شخصی در استان‌ها/ روایتگری پیشکسوتان برای تبیین حقایق دفاع‌مقدس
اقتصادوتجارت :سردار سوری از به‌کارگیری ۶ هزار و ۷۰۰ نفر مبلغ از سوی بسیج طلاب در اردوها و کاروان‌های راهیان نور خبر داد و گفت: ۱۵ هزار نفر از راویان هشت سال دفاع مقدس و پیشکسوتان جنگ و رزمندگان در راستای روایتگری و تبیین حقایق دفاع مقدس حضور پیدا کردند.

به گزارش ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور، سردار مجید سوری گفت: امسال با هم‌افزایی سپاه‌های استانی ۲۴ جشنواره ره‌آورد سرزمین نور اجرا شد که در این جشنواره بیش از ۶۰ هزار اثر ارائه شد.
مسئول سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری بسیج، با بیان اینکه این آثار توسط هیات داوران داوری و در نهایت ۴۴ نفر از ۱۹ استان برگزیده شدند، افزود: این جشنواره هر ساله به منظور ثبت آثار هنری و ماندگاری آثار در راستای راهیان نور و دفاع مقدس و ترویج ارزش های دفاع مقدس برگزار می‌شود.
وی خاطر نشان کرد: این اقدام باعث شناسایی، جذب و سازماندهی هنرمندان عرصه‌های مختلف متعهد به انقلاب اسلامی در این خصوص شده است.
دبیر قرارگاه مرکزی اردویی راهیان نور سپاه و بسیج، در خصوص اقدامات راهیان نور سپاه و بسیج عنوان کرد: امسال بیش از ۴۰۰ هزار نفر از اقشار مختلف و حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر روز را به مناطق عملیاتی غرب و شمال غرب و جنوب اعزام انجام شد.
سردار سوری، ادامه داد: آماده‌سازی یادمان‌ها، اردوگاه‌ها و زائرسراها در خوزستان و استان‌هایی که میزبان زائران در غرب و شمال غرب بودند، ایجاد پست‌های امدادی و هماهنگی با مراکز بهداشتی و درمانی از سوی کمیته بهداشت، تهیه پیوست‌هایی از مشکلات و برطرف کردن آنها، راه‌اندازی قرارگاه راهیان نور خانوادگی و خودروهای شخصی به شکلی که اعزام کاروان‌های راهیان نور خانوادگی هر شهرستان یک کاروان داشته باشد، انجام گرفته است.
وی از به‌کارگیری ۶ هزار و ۷۰۰ نفر مبلغ از سوی بسیج طلاب با هماهنگی نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج در اردوها و کاروان‌های راهیان نور خبر داد و تصریح کرد: همچنین ۱۵ هزار نفر از راویان هشت سال دفاع مقدس و پیشکسوتان جنگ و رزمندگان در راستای روایتگری و تبیین حقایق دفاع مقدس حضور پیدا کردند.
مسئول سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری بسیج، یادآور شد: ایجاد نمایش رزمی فرهنگی تبلیغی در اردوگاه‌های راهیان نور، ایجاد نمایشگاه دستاوردهای هوا و فضا در یادمان بیت‌المقدس، همچنین جذب و سازماندهی ۱۱۰ هزار نفر خادم‌الشهدا جهت ارائه خدمت به زائران که تاکنون بیش ۹ هزار نفر در یادمان ها و اردوها به‌کارگیری داشته‌ایم.

اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی